Hoi!

Mijn ouders zijn 20 jaar getrouwd en om dat te vieren gingen we met de fam uiteten. Aangezien we allemaal intens van de Griekse keuken houden besloten we dat het een Grieks restaurant zou worden. Via de AH restaurantactie kwamen we terecht bij Gregor in den Bosch.

Toen we binnenliepen vielen mij meteen de prachtige lampen op die verspreid door het restaurant hingen. Het restaurant is niet erg groot maar juist erg knus. We kregen een tafeltje toegewezen en de speciale AH menukaart. Je mocht een voor-, hoofd- en nagerecht kiezen uit een rijtje met gerechtjes. Papa en mama kozen voor de rundvlees minestronesoep en ik en mijn zusje gingen voor de salade caprese. Andere opties waren een carpaccio, bruschetta (typisch Grieks voorgerecht) en Spaanse gehaktballetjes. Voor de voorgerechtenronde bestelden we ook nog een broodmandje. Het duurde even voordat het op tafel stond maar dan had je ook wat. Onze voorgerechten kwamen tegelijkertijd met het broodmandje en ook die zagen er heerlijk uit. De mozzarella in mijn caprese salade smaakte heerlijk en de pesto haalde de smaak in de tomaten heel mooi naar voren. Ik had wel graag nog wat meer mozzarella gehad in vergelijking met de tomaten.  Papa en mama waren ook erg te spreken over hun soep en zeiden dat deze ontzettend veel smaak had.

foto-3-2

Als hoofdgerechtjes kozen Melanie en ik de gevulde aubergine met groentes en kaas en papa en mama de mixed grill met lamskoteletten,kipfilet, ossenhaas, varkenshaas en groenten. Ik heb nog nooit zo’n lekkere aubergine gehad, Mel en ik dachten dat hij gegrild was in een speciale olie omdat hij zo diep van smaak was. Ook de kaas waarmee de aubergine gegratineerd was stemde me erg positief. Een bekend traditioneel Grieks gerecht is een moussaka, daar deed deze gegrilde aubergine me een beetje aan denken. De verschillende soorten vlees die papa en mama hadden besteld waren allemaal goed bereid en goed gekruid. Op tafel kregen we ook gekruide aardappeltjes en een salade. Tot nu toe was nog geen van de gerechtjes een misser geweest.

6767

Om het menu af te sluiten bestelden we (deze keer niet steeds met z’n tweeën hetzelfde) de tiramisu, dame blanche en roomijs met fruit. De toetjes vormden allemaal een mooie afsluiter van het driegangenmenu. Het personeel was verder erg vriendelijk en kwam regelmatig vragen of alles naar wens was.  Op het broodmandje na werd ook alles prima op tijd opgediend. Het enige minpuntje wat ik kon vinden waren wat spelfouten in de menukaart, wat ik niet zo professioneel vond. Maarja, als dat het enige is..

Restaurant Gregor is een ontzettende aanrader als je in een sfeervolle ambiance wil genieten van de gastvrijheid van de Mediterrane keuken. Ik kom zeker nog een keertje terug!

Liefs, Leids meisje

 

Geef een reactie

