Spaghetti aglio olio met venkel en basilicum

Hoi!

Toen Kelly en ik een tijdje geleden samen aan het koken waren, vroeg ze of ik misschien af en toe een artikel wou maken voor Leidse Meisjes. Dus bij deze! Mijn naam is Lisanne en ik vind het ook heel leuk om te koken. Hieronder dus mijn eerste recept voor jullie! Mijn recepten zijn trouwens allemaal veganistisch. šŸ™‚

IngrediĆ«nten voor 2 personen : 4 knoflookteentjes – ongeveer 15 pijnboompitten – 1 hele venkel – 250 gr cherrytomaatjes – 180 gram spaghetti integrale – 2 tl oregano – 2 el balsamicoazijn – ongeveer 12 basilicumblaadjesĀ – 1 sjalot – olijfolie – peper en zout naar smaak

Stap 1 : Verwarm de oven voor op 200 graden. Kook 500 ml water per persoon in een pan met deksel voor de spaghetti. Snijd of pers de helft van de knoflook fijn en snijd de andere helft in dunne plakjes.

Stap 2 : Verhit een wok of hapjespan zonder olie en rooster de pijnboompitten goudbruin. Haal ze uit de pan en bewaar apart. Snijd de venkel in kwarten, verwijder de harde kern en snijdt dan in fijne repen. Leg de venkel, cherrytomaten en plakjes knoflook in een ovenschaal en besprenkel met de zwarte balsamicoazijn en een beetje olie. Breng op smaak met peper en zout, meng goed en bak 15 minuten in de oven.

Stap 3 : Kook de spaghetti in de pan met deksel, afgedekt, 10 minuten en giet daarna af. Snipper ondertussen de sjalot en scheur de basilicum klein. Verhit wat olie in dezelfde pan en fruit de sjalot en de overige knoflook 3 minuten op laag vuur. Voeg de oregano toe en bak 1 minuut mee. Voeg de spaghetti toe, verhit 1 minuut op hoog vuur en breng op smaak met peper en zout.

Stap 4 : Haal de pan van het vuur en voeg de groenten uit de oven toe, samen met wat extra vierge olijfolie en de helft van de basilicum. Verdeel het gerecht over de borden en garneer met de pijnboompitten en de overige basilicum.

Hier een foto van mijn resultaat :

spagetti

 

Deze spaghetti maak ik vaak omdat het makkelijk te bereiden is, vegan <3, en gewoon heel lekker is. Ik raad het dus zeker aan om dit gerecht een keer te maken.

Liefs, Lisanne.

 

Geef een reactie

