de Waag II

Hoi!

Een tijdje terug heb ik al een review over de Waag geschreven als restaurant om te gaan dineren. De afgelopen week ben ik er twee keer geweest, alleen niet voor het avondeten. Een keer om te vieren dat de tentamens van mijn minor over waren en een keer met klasgenootjes van mijn bachelor. De Waag is ook heel leuk om te borrelen of om te lunchen, lezen jullie mee?

Op maandagavond liepen we rond half 11 de Waag binnen, erg druk was het niet dus we konden gewoon een tafeltje uitzoeken. De setting bij de waag is erg hip en ze hebben dan ook een erg gevarieerde bier en wijnkaart. Do (die ons die avond voor een groot deel sponsorde, thank you!) koos voor een gin tonic, volgens haar een topper die je niet mag missen. Andere biertjes die die avond op tafel kwamen waren o.a. de Sexy Modderbokker en een Duitse Radler. Maarten probeerde tevergeefs een alcoholvrij biertje te bestellen, het lot besliste echter anders. Bij een borrel horen ook borrelhapjes en we besloten voor de nacho’s (rijkgevuld) en een bittergarnituur te gaan.

 

thumbnail_foto%202
Het bittergarnituur was zo lekker dat het al bijna op was voordat ik mijn camera te pakken had.

Het bittergarnituur bestond uit kaassoufflétjes (YES), frikadellen, bitterballen en vegetarische loempiaatjes vergezeld met drie sausjes. Erg lekker! Of het de volle 8 euro waard was? Het blijven natuurlijk hapjes uit de frituur dus ik vond het wel vrij prijzig.

 

 

thumbnail_foto%203
lekker ugly belichting, sorry

De nachos waren goedgevuld met o.a. zure room, jalapeno pepers en guacamole. Voor deze rijkgevulde schaal betaal je 6,50. Dit is in mijn ogen een redelijkere prijs dan de 8 euro voor 12 stuks bittergarnituur. Er werden door de bediening redelijk wat foutjes gemaakt en de vriendelijkheid per serveerder/serveerster verschilde erg.

 

De dag erna zat ik om half  1 opnieuw bij de Waag, deze keer met goede honger want ik was vergeten ontbijt te kopen. De menukaart was al meteen veelbelovend en na lang twijfelen koos ik voor de wrap met baba ganoush, geitenkaas, honing, gegrilde aubergine, bladspinazie en tomaat (voor maar 6,50?!). Dit gerechtje smaakte heerlijk en is zeker een aanrader, de portie was ook groot genoeg en de opmaak van het bord ook erg leuk. Wat betreft prijs-kwaliteit verhouding ben ik ook erg positief.

 

foto%205
mooi hé? ❤

Maud, het vriendinnetje wat langs me zat koos de Haute dog met zuurkool, krokante uitjes en chipotlemayonaise voor 8 euro. Ze had hem al een keer eerder ergens anders gegeten en was benieuwd of hij hier net zo lekker was. Hij was lekker, maar helaas iets te veel saus. Misschien hadden ze er beter saus langs kunnen doen zodat je zelf kan kiezen hoeveel je erop doet.

 

foto%204
De opmaak op de houten snijplank vonden we erg geslaagd.

Andere gerechtjes die besteld werden waren de Chrispy chicken met pikante thaise coleslaw en kyotosaus (de saus was ook erg lekker), de wrap met gegrilde kip, de BLT met buikspek en het broodje met makreel.

 

broodje
broodje BLT.

Uiteindelijk was iedereen tussen de 8 en de 14 euro kwijt, inclusief 1 of 2 glaasjes drinken. Prijs-kwaliteit verhouding was naar mijn idee dus erg goed. Iedereen was erg tevreden over zijn lunch en ik heb niemand gehoord dat ze niet blij waren met hun keuze. Lunchgerechtjes die ik graag nog een keer zou willen proberen zijn de verschillende broodjes zoals die met gegrilde groentes, geitenkaas en oude kaas.

De Waag lijkt soms erg duur om als student wat te gaan eten voor de lunch, maar als je de prijzen met andere lunchrooms vergelijkt valt de Waag redelijk mee. Een studentenaanrader dus!

Liefs, Leids meisje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

