Heeeey!

Ik was afgelopen maand opnieuw bij Happy Italy in Eindhoven met mijn vriend (stiekem hoop ik dat dit een soort traditie gaat worden). Ik wil elke keer een ander gerechtje proberen en na heeel lang getwijfeld te hebben tussen de pasta én de pizza met buffelmozzarella besloot ik uiteindelijk toch voor de pizza te gaan. We deelden deze pizza en namen ook nog onze lievelingspizza met paddenstoelen.

Pizza di Lusso Margeritha bestaat uit tomatensaus, verse buffelmozzarella en een basilicumpesto. Ik vond deze pizza erg lekker, het enige puntje wat dat hij vrij vochtig was en hierdoor wat moeilijk te eten. Ik zou deze pizza wel zeker nog vaker bestellen 😉 Hij kost 7,75.

foto-1Pizza ai funghi is nog altijd onbetwiste favoriet. Als je deze pizza eet ben je werkelijk waar in de zevende hemel. Het énige puntje van kritiek is dat er wel iets meer paddenstoelen op zouden mogen. Ook voor deze pizza leg je 7,75 neer. Als toetje bestelde ik nog een citroen-merengue taart van 3,75. Ik had me hier best wel op verheugd, maar heel erg enthousiast was ik uiteindelijk toch niet.

Hoewel we de vorige keer zo ontzettend positief waren over het personeel, was dat deze keer wel anders. Toen we binnenkwamen konden we meteen onze drankjes bestellen, we waren er nog niet over uit wat voor gerechtje we wilden dus beloofde de serveerster iets later terug te komen. Iets later werd helaas een half uur later. Mensen om ons heen die later binnenkwamen zaten intussen al te eten en wij hadden nog niet eens besteld. Ze kwam ook nog niet uit zichzelf, maar ik moest als een gek met mijn hand zwaaien omdat subtielere gebaren niet werden opgepikt. Bij het toetje gebeurde vervolgens precies hetzelfde, dit keer met een andere serveerster. Ik ga altijd lekker op mijn gemak uiteten en het maakt me niks uit als het wat langer duurt. Meer dan een half uur nodig hebben om mijn bestelling op te nemen als het relatief rustig is vind ik echter wel erg lang.

Bij het toetje kwamen ze tenslotte met twee taartjes aanzetten in plaats van één, dus gaf ik aan dat we er maar eentje besteld hadden. De serveerster werd erbij geroepen en die zei : ‘Nee, je had er 2 besteld. Dat weet ik 100% zeker.’ Ik ga niet bekvechten met een serveerster dus besloten we ze uiteindelijk maar allebei op te eten, waarna de serveerster toen ze de taartjes op kwam halen nog een laatste vinnige opmerking maakte. Ik heb zelf erg lang in de horeca gewerkt en ik heb dan ook echt wel begrip als er foutjes worden gemaakt, maar ik vond dit echt te ver gaan.

Kort samengevat : De pizza’s zijn heerlijk, maar de bediening (die ik die dag had) is een stuk minder. Jammer!

Liefs, Leids meisje

Geef een reactie

