kaasfondue

Hoi!

Een van mijn roomies had laatst een kaasfondue gemaakt. Omdat ik toen nogal vaak verlekkert langs het fornuis af liep spraken we af met het huiseten een keertje te fonduen. Gister was de dag waarop het feest ging beginnen en ik kan nu al verklappen : ik ben enthousiast.

Wij gebruikten fondü Original van Emmi, deze fondue is lekker makkelijk uit een pakje en snel klaar te maken. Je hebt nodig voor 4 personen: 1 pakje voor 4p Emmi Original – bloemkool – stokbrood (liefst bruin) – 1 bak kleine tomaatjes – 1 bakje champignons

Andere lekkere diptips zijn : stukjes peer – garnaaltjes – gegrilde kip – ham – broccoli – ananas

Stap 1 : Als je een dipper hebt die gekookt/gebakken moet worden doe je dit als eerste, in ons geval kookten we eerst de bloemkool. Snijd de andere dippers ook in kleine stukjes.

Stap 2 : Doe de inhoud van een zakje in een pan en verwarm onder voortdurend roeren. That’s it! Je kan nu al gaan dippen. Aangeraden wordt om een kaarsje onder de fondue te houden onder het dippen zodat de kaas zacht blijft. Dit is niet perse nodig, het is ons ook zonder theelichtje gelukt.

De smaak van de kaas is niet zoals kaas op een pizza, het is wat zuurder naar mijn idee. Het is even wennen als je het beeld van pizzakaas in je hoofd hebt, maar wel heel erg lekker. Kaasfondue is lekker met een dipper bedekt met kaas in je ene hand en een goed glas wijn in je andere hand. Bourgondisch tot en met, geniet ervan!

kaasfondue

p.s. voor iedereen die denkt dat ik geld/gratis producten krijg voor mijn reviews : I wish. Ben dus maar niet bang, dit is geen sluipreclame ofzo.

Liefs, Leids meisje

 

 

Geef een reactie

