pop-up restaurant gewoon wat een studentje ’s avonds eet

Heey!

Zoals jullie misschien wel weten heeft de bekendste foodblogger van Nederland laatst haar 2de boek uitgebracht. Ik volg Leonie’s kooktaferelen al best wel lang op haar blog en haar tweede boek koop je hier. Ter ere van haar nieuwe boek heeft ze ook tijdelijk een pop-up restaurant en toen we dat hoorden moesten mijn roomies en ik er natuurlijk heen. Gister was de opening en ik ga jullie vertellen hoe die was en of het de moeite waard is om hier ook nog heen te gaan 😉

Het restaurant Bedford Stuyvesant waar de pop-up was ligt diep verborgen in het hart van Amsterdam aan de Javastraat 55. Het restaurant is helemaal in de hipster-stijl en Leonie zei er zelf over dat het ook ideaal was dat de kleur van de muur matchte met het kleurenschema van haar blog. Winwin dus. Behalve normale tafels waren er ook bankjes waarop je kon zitten en wij kregen een tafeltje met bankjes en comfi leunstoelen helemaal achterin. Ik vond het wel leuk en studentikoos omdat je met je bord op schoot moest eten.

Het menu bestond uit een amuse van tosti, de keuze uit 3 verschillende hoofdgerechten en een ijsje van Ben & Jerrys. De hoofdgerechten waar je uit kon kiezen waar een gintonic burger met chips, een visstick burger met frietjes en een wrap met kikkererwten, yoghurt, geitenkaas en spinazie.

We begonnen met een tosti, Leonie’s signature dish. Ik had nog nooit een tosti als voorgerecht gehad, maar vond het eigenlijk wel heel erg tof. Verder is er wel weinig over te zeggen, het was gewoon een prima tosti. Dus door naar de hoofdgerechten haha.

De hoofdgerechten werden aan onze tafel allemaal besteld dus ik kan over elk gerechtje wat zeggen 😉

leonie 2.JPG

De gin tonic burger had al meteen een pluspunt omdat hij werd geserveerd met, jawel, gin tonic! Het was een grote portie en ruim voldoende om de magen van mijn huisgenootjes te vullen. De chips was opzich een leuke toevoeging, maar die bleef uiteindelijk wel liggen. Ik denk dat wij toch nog niet helemaal gewend zijn aan chips als avondeten. Het grootste succes aan deze burger was volgens mijn mede-recensenten de toevoeging van de rozemarijn aan de burger. Als ik hoorde hoe lekker deze burgers waren vond ik het bijna jammer dat ik vegetariër ben haha.

leonie-1

Het broodje visstick werd o.a. geserveerd met ravigotte saus (JUM) en frietjes. Dit recept is net als de andere gerechtjes ook in het nieuwe kookboek te vinden en wij gaan hem ook zeker nog een keertje maken. Ook dit broodje ging helemaal op en werd erg positief ontvangen. Beetje onhandig eten was het wel, maarja dat houd je toch wel met burgers.

Last but not least, het vegetarische hoofdgerecht. Ik kreeg 2 goedgevulde wraps die bij elkaar werden gehouden met wasknijpers (leuk!). Vooral de geroosterde kikkererwten vond ik een ontdekking hoewel ik er ook achter kwam dat dit echt ontzettend goed vult. De yoghurt en de geitenkaas waren ook een lekkere toevoeging en door de spinazie voelde ik me toch nog een beetje gezond. Het enige minpuntje vond ik dat er wat mij betreft wel iets meer walnoten in hadden mogen zitten.

We sloten af met een heerlijk cookie dough ijsje van Ben & Jerrys en man man man wat een schitterende afsluiting van dit studentikoze diner (wat maar 8!?!?! euro koste). Leonie kwam ook af en toe bij je aan tafel zitten om wat te buurten wat ik erg leuk vond. De sfeer was goed, het eten lekker en het gezelschap van mijn huisgenootjes helemaal top.

Ik vind het pop-up restaurant een ontzettende aanrader. Het zit al helemaal volgeboekt, maar je kan na half 9 binnenlopen om te kijken of er nog tafeltjes vrij zijn. Dit was gister wel het geval dus ik zou zeggen : waag je kans. Ik heb ook meteen kookboek 2 gekocht, dus hier ga ik jullie volgende week ook wat over vertellen.

Liefs, Leids meisje

 

 

 

 

2 gedachtes over “pop-up restaurant gewoon wat een studentje ’s avonds eet

Geef een reactie

