Heey!

Dit heerlijke receptje ontdekte ik omdat een vriendinnetje met op een video van foodgloss wees. Deze video bekijk je hier. Het idee van dit gerechtje sprak me meteen ontzettend aan en ik heb een net iets andere variant gemaakt.

foodglosos

Je hebt nodig voor 2 personen:

– 1/2 zakje rozemarijnaardappeltjes – 1 aubergine – 2 uien – 1/2 bakje tomatenpuree – 1 eetlepel suiker – 2 eetlepels olie – flinke snuf zout – handje verse tijm – beetje geitenkaas – handje walnoten – snufje knoflookpoeder/verse knoflook

stap 1 : Als eerste snijd je de aubergines doormidden en maak je een raster op de auberginehelft (in het vruchtvlees), let op dat je niet door de schil van de aubergine prikt. Vervolgens smeer je dit raster in met olie en bestrooi je het met zout en verse tijm. Zet vervolgens op 200 graden voor 30 minuten in de oven.

Stap 2 : Bak in een pan zonder olie de walnoten aan en zet apart. Vervolgens snijd je de ui en halve ringen en doe je in deze in een koekenpan (bijv. de walnotenpan). Bak de uienringen in olie ongeveer 5 min aan (ze mogen bruinen maar niet blakeren!). Voeg hier een snufje knoflookpoeder of een teentje fijngesneden verse knoflook aan toe. Vervolgens voeg je hier de tomatenpuree en suiker aan toe en roer je dit goed door. Giet er een half kopje water bij en laat het indikken tot een jam. Ook hier kan je naar smaak verse tijm toevoegen.

Stap 3 : Zet ongeveer een kwartiertje voordat je aubergines klaar zijn een bakpan op het vuur om je rozemarijnaardappeltjes in wat olie te bakken. Roer regelmatig door. Intussen kan je alvast de geitenkaas in kleine stukjes snijden. Ik gebruikte een geitenkaas met wat honing erin wat zorgt voor een lekker zoetje.

Stap 4 : Haal de aubergines uit de oven en bouw ze als volgt op : aubergine – uimengsel – geitenkaas – walnoten – beetje verse tijm. Leg de aardappeltjes er langs, deze zorgen ervoor dat je echt een volledige maaltijd hebt.

Ik vond dit gerechtje ontzettend geslaagd! Mijn vriend en ik hadden allebei een aubergine de man en dat bleek wat veel, dus je hebt echt genoeg aan 1/2 aubergine per persoon. Ik at nog 1/4 aubergine op als lunch de dag erna en hier had ik ook nog wat gewone strooikaas overheen gedaan. Ook jummie!

foodgloss-2

Liefs, Leids meisje

 

Geef een reactie

