Hoi!

Zoals sommigen van jullie misschien wel weten was mijn laatste Happy Italy review wat minder positief. Niet omdat het eten niet lekker was, maar omdat het personeel die dag een stuk minder goed en vriendelijk was dan normaal. Het restaurantmanagement vond dit zelf ook erg vervelend dus had ik een bon voor 2 gratis hoofdgerechten gekregen om nog een keertje langs te komen met een hopelijk betere bediening. Dat laat ik mezelf natuurlijk geen 2 keer zeggen en gister ben ik dan ook met mijn vriend terug geweest.

 

hp-1
Heel veel pizzadozen! Als je je eten niet op kan krijg je het gewoon mee naar huis, helemaal top want weggooien is zonde.

 

Zoals gewoonlijk was ik al 3 dagen bezig met de vraag wat ik in godsnaam zou bestellen omdat echt alles lekker klinkt. Toen we binnenliepen had ik mijn keus een heel eindje gemaakt en na kort buiten te hebben moeten wachten kregen we een tafeltje met krukken. Normaal houd ik niet zo van krukken, maar deze zaten best wel lekker dus helemaal prima.

Er werd ons al vrij snel gevraagd wat we wilden drinken door dezelfde serveerster (!!!) als de vorige keer. Dit was een beetje ongemakkelijk, omdat ze naar mijn idee nog wel wist wie we waren. Van de positieve kant was dit natuurlijk de ultieme test om te kijken of haar bediening skills verbetert waren. Het ging gelukkig al meteen een stuk beter, omdat ze toen ze zei dat ze terug zou komen om onze bestelling voor het hoofdgerecht op te nemen ook echt 5 min later weer terug was. De vorige keer moesten we heel lang wachten, dus dat dit deze keer niet zo bleek te zijn was voor mij een ontzettende plus. Mijn vriend ging voor zijn vaste pizza : de pizza funghi en ik koos de Ravioli Caprese : gevulde pasta met zongedroogde tomaat, mozzarella, roomsaus, kaas en basilicumpesto.

hp-2

De pizza funghi was echt mega! Wij helemaal blij natuurlijk, want hoe meer pizza hoe beter. De vorige keer vond ik dat de hoeveelheid paddenstoelen wat karig was, maar zoals jullie kunnen zien is dat deze keer zeker niet het geval. Een lekker royale pizza zoals hij hoort te zijn. Ik mocht een stukje proeven en hij was zoals gewoonlijk heerlijk. Comfortfood op z’n best en de lekkerste paddenstoelenpizza die ik ken. De enige mini-aanmerking is dat ik het idee heb dat er eerst knoflookolie op zat en nu verse knoflook onder de kaas. Geen idee of dit klopt, maar we vonden allebei de hoeveelheid en manier van toevoeging van de knoflook de vorige keer net ietsje lekkerder. Verder was hij heerlijk en waarschijnlijk pakt mijn vriend hem de volgende keer weer haha.

foto-4

De gevulde pasta was echt verrukkelijk om maar met de deur in huis te vallen. Ik eet best vaak gevulde pasta van de ah, maar dat is gewoon niet te vergelijken. De smaakintensiteit is van de Happy Italy pasta zoveel beter. Ik wilde al langer deze ravioli proberen en hij heeft me zeker niet teleurgesteld. De combinatie van smaken werkt ontzettend goed en de pasta was heerlijk al dente. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog wel een portie op had gekund, maar ik heb dan ook wel een iets grotere eetlust dan de gemiddelde Nederlander volgens mij. Nu ik weet hoe lekker deze ravioli Caprese is kan ik niet wachten om de ravioli Verdi (vulling van ricotta en spinazie) en de ravioli Tartufo (bospaddenstoelen) te proberen!

We hebben echt heerlijk gegeten. Ons eten en drinken kwam elke keer netjes op tijd en het personeel wat onze drankjes bracht was ontzettend vriendelijk en spontaan. De serveerster die onze tafel voornamelijk bediende zal van mij nog altijd niet de prijs voor beste en vriendelijkste serveerster ever krijgen. Aan de andere kant was ook de service van haar ontzettend verbetert en alles werd netjes op tijd gevraagd zonder rare fratsen. Er kwam ook nog iemand van het management langs toen we af gingen rekenen. Ze vroeg naar onze ervaringen van de vorige keer en of het deze keer verbetert was. Erg netjes en ook deze vrouw was heel vriendelijk.

Happy Italy staat opnieuw op mijn favorietenlijstje en ik heb nog een hele waslijst aan gerechtjes die ik uit wil proberen (de ravioli’s, pasta met verse buffelmozzarella, pasta met groenten, met zalm,  de pizza met geroosterde paprika enz.) Ik houd jullie op de hoogte! 😉

Liefs, Leids meisje

De negatieve review vind je hier en de positieve eerste review kan je op deze pagina vinden.

Geef een reactie

