bloghoogtepunten van 2016 en uitkijken naar het nieuwe jaar

Heey!

Geïnspireerd door Leonie’s hoogtepunten van 2016 (lees ook vooral de hilarische dieptepunten dieptepunten) besloot ik ook een eindejaarsoverzichtje te maken. Niet alleen de oprichting van deze blog vond plaats in het jaar 2016, maar ook de eerste zakelijke samenwerking, 60 pakken Skyr en Breaker van Arla en het moment waarop ik meer dan 3000 unieke bezoekers per dag bereikte.

oprichting

Samen met mijn roomies begonnen we rond april met het schrijven van artikelen en onze blog met anderen te delen rond juni. Mijn huisgenootjes besloten na een tijdje dat al het schrijven toch wat moeilijk te combineren was met al hun andere activiteiten en schrijven nu af en toe nog een artikeltje als ze ergens heel lekker gegeten hebben. Bij mij werd het schrijven een soort van verslaving en een heel goed excuus om diepvriespizza’s te eten (de mega diepvriespizza review die me mijn zichtbare buikspieren gekost heeft kunnen jullie begin 2017 verwachten). De hoofdreden dat ik ben begonnen met het opschrijven van mijn recepten was dat ik zo ongeveer elke dag wel de vraag kreeg van mijn klasgenootjes : ‘goh kelly weet jij misschien nog iets lekkers wat ik vanavond kan eten?’ Het leek mij veel praktischer als ik gewoon kon zeggen : ‘Ja, probeer het recept van afgelopen maandag op de blog eens uit.’ Dit in plaats van elke keer het hele recept voor iedereen los op te moeten schrijven. Dus lieve klasgenootjes : bedankt! Zonder jullie was deze blog er waarschijnlijk niet eens geweest 😉

de eerste commerciële samenwerking

Samen met het restaurant Kota Radja in Gemert hield ik een hele leuke facebookwinactie die voor mij ook meteen de allereerste keer was dat ik echt een samenwerking met een bedrijf had. Best spannend dus. Gelukkig ging alles goed en was de winnares heel blij met haar bon.

De keuken bijna af laten branden

Ik denk dat dit toch eerder een dieptepuntje is, maar erom lachen kunnen we gelukkig wel. Tijdens het koken met Merel kreeg ik het voor elkaar om tot 3 keer toe mijn ovenwant in de fik te laten vliegen waardoor een van onze ovenwanten nu een groot smeltgat heeft. Hij brandde flink door en om dit op te lossen besloten we hem op het balkon te gooien (just why). Het brandalarm hing daarnaast best wel hoog dus het duurde ook nog lekker lang voordat we het snerpende gepiep uitgezet hadden. Het eten was echter wel gelukt, dus zelfs dit dieptepuntje kent een hoogtepunt.

Een nieuw design

Na maanden geëmmerd te hebben met blogspot besloot ik toch over te gaan naar wordpress, wat een van mijn beste beslissingen ever bleek te zijn. Van de online variant van een kinderknutselwerkje ging mijn blog over naar een semiprofessioneel design. YES. Nog steeds ben ik helemaal trots als ik de site open.

Dineren bij Leonie in haar pop-up restaurant en vervolgens een explosie van views op mijn blog

Samen met mijn huisgenootjes was ik dit jaar wezen eten in het restaurant van de schrijfster van Gewoonwateenstudentjesavondseet. Super leuk, want ze is mijn grote voorbeeld op het gebied van bloggen. We hadden heel lekker gegeten en naderhand deelde Leonie mijn review op haar Facebook waardoor ik 3000!!?!?! views op een dag had. Holy Shit.

leonie.png

De ontmoeting met mijn foodpartner in crime

Het leukste hoogtepunt van 2016 is dat ik mijn vriend ontmoette en we dezelfde passie voor alles met eten bleken te hebben. Waarschijnlijk is het sommigen wel opgevallen dat er een zekere Frits getagt werd in elk pasta- en burgergerecht wat ik fabriceerde. Het is heerlijk om met iemand te gaan uiteten die net zo enthousiast wordt van een goede portie nacho’s als jijzelf. Hoewel deze gedeelde nacholiefde natuurlijk super is, is het mooiste nog wel dat we altijd een toptijd samen hebben. Hé wat klef, maar ik meen het wel.

De ontdekking van superleuke restaurantjes en gerechtjes

Ik denk dat de Mexicaanse burger, de gevulde courgette met parelgerst, champignons, geitenkaas en broccoli (dit gerecht was zelfs onderdeel van een wedstrijd en heb ik samen gemaakt met mijn gastblogger en beste vriendinnetje Lisanne) en het lasagnetorentje van afgelopen Kerst wel de toppertjes zijn van het afgelopen jaar. Het restaurant waar ik het meeste gegeten heb was de Happy Italy (ook hier hangt een heel verhaal aan vast) en het állerlekkerst at ik afgelopen jaar denk ik toch wel bij Gregor in ’s Hertogenbosch en de Waag in Leiden.

wedstrijd

Verder wil ik tot slot graag al mijn vrienden en familie bedanken die al mijn (soms niet zo) culinaire uitspattingen moesten verdragen en fanatiek alles deelden en leuk vonden op Facebook. Kusjes voor jullie!

2017

Voor 2017 heb ik ook een hele gave winactie gepland staan waar ik in januari meer over ga vertellen ;). Verder moet ik nog altijd een keertje bij Hemelse Modder gaan eten in Amsterdam en heb ik nog tientallen heerlijke receptjes in mijn hoofd zitten. Ik hoop dat 2017 net zo veel leuke verrassingen met zich mee gaat brengen.

Fijne jaarwisseling! En see you next year.

Liefs, Leids meisje

 

 

 

 

Geef een reactie

