Heey!

Tegenwoordig eten steeds meer mensen een paar dagen per week zonder vlees en als vegetariër krijg ik dus ook steeds vaker de vraag welke vega producten nou echt lekker zijn. Als ik heel eerlijk ben : ik ben het overzicht helemaal kwijt. Bijna elke week vind ik wel weer een nieuw product in de supermarkt. Daarom ga ik dus van elk product wat ik eet bijhouden of ik het lekker vind en nog belangrijk : of het voor jullie de moeite waard is om uit te testen. Ik ga aftrappen met de champignon filet van Valess die er op de verpakking heerlijk uitziet.

product_9

Er zitten twee filets in het pak en ik betaalde 1.34 omdat ze 50% korting waren bij de Hoogvliet. Normaal zit de prijs dus rond de 2.80, in de middenmoot dus. Hij is 173 kcal per portie en levert dus 9% van je dagelijkse energiebehoefte. Pluspuntjes zijn de redelijk hoge hoeveelheden aan calcium (58%), eiwitten (19%) en ijzer (14%). Minder blij wordt ik van de hoeveelheid verzadigd vet (7%) en de shitload aan zout (19%). Echt gezond kan ik deze filet dus niet noemen. De filets zijn wel lekker snel klaar (4 minuutjes in de pan) dus voor een fastfoodmaaltijd is het wel erg chill. Toen ik de filet opensneed was hij helaas wat minder idyllisch en goed gevuld als de foto van valess zelf.

foto-2
Een beetje een sneu hoopje.

Maar het allerbelangrijkste hebben we natuurlijk nog niet gehad : de smaak! Die was dus meh. Niet echt vies ofzo, maar ik kan zo 20 producten op noemen die ik lekker vind. Kort samengevat hoef je deze burger niet te kopen voor a.) de prijs, b.) het uiterlijk, c.) de voedingswaarden of d.) de smaak.

Mijn uiteindelijke eindcijfer is daarom ook een 5. Niet echt ranzig, maar ook niet lekker.

Liefs, Leids meisje

Geef een reactie

