Heey!

Tegenwoordig eten steeds meer mensen een paar dagen per week zonder vlees en als vegetariër krijg ik dus ook steeds vaker de vraag welke vega producten nou echt lekker zijn. Als ik heel eerlijk ben : ik ben het overzicht hele5648d249343e9_headers_header.jpgmaal kwijt. Bijna elke week vind ik wel weer een nieuw product in de supermarkt. Daarom ga ik dus van elk product wat ik eet bijhouden of ik het lekker vind en nog belangrijk : of het voor jullie de moeite waard is om uit te testen. Vandaag test ik voor jullie de krokante kipschnitzel van Vivera.

Er zitten twee kipschnitzels in een verpakking en bij de appie betaal je hier 2,39 voor. Wat betreft prijs zit Vivera dus aardig in de middenmoot. Per portie krijg je 206 kcal binnen, wat omgerekend 10% van je dagelijkse behoefte is. Pluspuntjes zijn de eiwitten (25% van je dagelijkse behoefte), ijzer (15%) en vitamine B12 (15%). Het vet- (10%) en zoutgehalte (24%) maakt mij iets minder blij en naar mijn idee zijn ze ook ietsje ongezonder dan ‘gewone’ kipschnitzels. Veel verschil maakt het echter niet.

Je bakt hem in 6 minuten, dus lekker snel klaar. Het product lijkt wel enigszins op de foto van Vivera zelf, die van mij is alleen iets grover wat betreft de structuur van de paneerlaag naar mijn idee. De burger is inderdaad lekker krokant, de paneerlaag laat alleen wel vrij makkelijk los in de pan wat een klein minpuntje is. De structuur van de binnenkant is erg vlezig en kippig (is dat een woord?).

snapchat-20972205093

Wat betreft smaak is hij best lekker! De schnitzel heeft een lekkere bite en het is een smaakvol geheel. Ik zou hem zeker nog vaker kopen, ook als afwisseling van al mijn kaasburgers haha.

Samengevat : a) de prijs is best wel prima, b) het uiterlijk is ook okee c) de voedingswaarden zijn dan weer ietsje minder en d) de smaak is goed!

Mijn uiteindelijke eindcijfer is dan ook een 6,7. Meer dan voldoende, maar echt juichen doe ik ook niet. Het is gewoon een prima schnitzel. Punt.

Liefs, Leids meisje

Geef een reactie

