Heey!

Onder het mom ‘vakantie in eigen land’ ging ik met mijn vriend naar thermen Bussloo. Het faciliteiten aanbod zag er erg goed uit op de site dus besloten we hierheen te gaan. Daarnaast was het ook chill dat de badkledingdag op dinsdag viel want dat was net wanneer we allebei konden.

We kwamen rond 4 uur binnenlopen na een wandeltocht van 3 kwartier omdat we de bus gemist hadden. Super irritant, maar een pluspunt is dat het wel mogelijk is om met de bus voor de ingang van de thermen afgezet te worden. Gelukkig waren we meteen aan de beurt en werden we vriendelijk geholpen. Je kan bij de balie ook gewoon badslippers en een badjas huren voor redelijke prijzen.

Na de balie kom je eerst in een grote kleedruimte met kluisjes terecht en als je omgekleed bent loop je het wellnesscomplex in. We werden echt meteen overrompeld door de drukte, ik had het gevoel alsof ik bij de dol dwaze dagen van de Bijenkorf beland was. Omdat thermen Bussloo vaak met acties werkt had ik al wel verwacht dat het niet super rustig zou zijn, maar dit ging wel echt ver. Ik raad ze dan ook aan om een strakker limiet aan te houden als het gaat over het maximum aantal personen. Verder werd er ontzettend veel gepraat in de sauna’s en in de baden, terwijl dit niet de bedoeling is en sommige ruimtes daar ook gewoon niet op gemaakt zijn. In het bad met aquasound geeft dit zelfs een ontzettend vervelende galm. De thermen zijn wel redelijk overzichtelijk. Er is een centrale ruimte waar het grootste deel van de binnen sauna’s aan grenzen. Verder is er ook buiten nog volop keus aan sauna’s en bubbelbaden.

croppedfocusedimage750410-geysersauna-carrousel-1
Je mag in de thermen niet fotograferen, dus heb ik een plaatje van de site van Bussloo gepakt om jullie een impressie te geven.

Ik had vrij hoge verwachtingen van de geysersauna, maar die bleek in de praktijk toch wat tegen te vallen. De infraroodsauna laconium vond ik wel heel erg chill, super goed voor de spiertjes en je hebt je eigen warmtelamp. Verder vond ik alle stoombaden heel erg relaxt en gaf de panorama sauna een prachtige overview van het landschap achter de thermen. Vooral als het donker is raad ik deze sauna aan omdat er lampen zijn die de natuur heel mooi verlichten. Tot slot vond ik de rozensauna een leuke verrassing. Deze leek me namelijk eerst wat saai maar hij bleek echt prachtig afgewerkt te zijn en super lekker te ruiken. Er zijn verder veel mogelijkheden voor opgietingen, wat voor mij ook een pluspunt is.

In de avond werd het wat rustiger waardoor we de saunadag toch nog op een fijne manier af konden sluiten. Een belangrijk dingetje is wel dat je voor de bus op de terugweg moet reserveren, wij hadden er dus nog een lange wandeling op zitten. Mocht jij graag naar deze thermen gaan en ben je met de bus : RESERVEER. echt.

Kort samengevat :

De prijs van de sauna is best wel prima, vooral in verhouding met de vele faciliteiten dus dat is een pluspunt. Eten en drinken was wel vrij duur (Meer dan 8 euro voor een kop soep). Verder waren de faciliteiten en de hygiëne goed en was het personeel vriendelijk.

Het voornaamste negatieve punt is toch wel echt de belachelijke drukte, we hebben echt meerdere keren lang moeten zoeken naar een sauna waar nog een plekje over was. Het wellness idee was hierdoor wel echt ver te zoeken, savonds was dit echter beter.

Thermen Bussloo krijgt van mij een 6.5.

Misschien kom ik nog een keer terug om het uit te proberen op een wat rustigere dag.

Liefs, Leids meisje

Geef een reactie

