Hoi!

Afgelopen week heb ik geluncht bij Karalis, een Italiaans restaurant aan de Doezastraat in Leiden. Karalis zit er al sinds 1977 en is dus best wel een begrip onder de inwoners. Ik had er zelf nog nooit gegeten, maar mijn commissiegenootje stelde voor om hierheen te gaan. Thuis had ik al op de menukaart gekeken (of course) en die zag er al goed uit. Vooral de melanzane alla parmigiana (gerechtje met aubergine), tagliatelle ai porcini (pasta met eekhoorntjesbrood), ravioli al pomodoro (handgemaakte Sardijnse ravioli) en pizza ortolana spraken me aan.

snapchat-1845405823

De meeste gerechtjes die ik hierboven genoemd heb waren meer voor het diner bestemd, maar voor 7,95 kon je een lunchpizza bestellen. De keuze was dus snel gemaakt en iets later lag er een behoorlijk grote pizza met gegrilde groenten op mijn bord. Ik was bang dat een lunchpizza echt zo’n miniding zou zijn, maar het was gewoon een pizza die je bij andere pizzeria’s voor het avondeten krijgt. De groenten waren allemaal goed gegrild en smaakten goed, het enige wat ik wat minder vond was de kaas. Ik had liever méér kaas gehad en dan het liefst ook een kaas met wat meer smaak. Ik heb de pizza bufala ook geproefd en die smaakte erg lekker. Iemand anders had een panini besteld voor lunch en ook die was flink uit de kluiten gewassen (top!) en smaakte goed. Ik heb van niemand gehoord dat het bestelde eten tegen was gevallen.

Het personeel was verder erg vriendelijk en het restaurant zag er wat betreft inrichting prima uit. De prijzen zijn vrij hoog voor een Italiaan (naar mijn mening, maar ik ben dan ook student haha), maar hier krijg je dan ook echt zelfgemaakte producten voor terug. Ik wil sowieso nog een keer de handgemaakte ravioli uit komen testen en vind Karalis dan ook een aanrader als je zin hebt in Italiaans eten.

De VIP heb ik ook al een keer bezocht en ik heb nog niet echt een favoriet. Beide restaurants zijn goed, maar allebei met een iets andere insteek naar mijn idee. De VIP is onderdeel van een keten en ook iets goedkoper. Karalis daarentegen is echt een familierestaurant wat de Italiaanse cuisine naar voren laat komen in de menukaart. Als je waarde hecht aan authenticiteit raad ik je aan om naar Karalis te gaan. Maakt dit je niet zoveel uit en wil je nog iets goedkoper uiteten zou ik eerder naar de VIP gaan. Maar waar je ook heengaat : het eten is sowieso lekker.

Liefs, Leids meisje

Geef een reactie

