Heey!

Ik strand regelmatig op Utrecht Centraal en meestal sta ik dan binnen 10 minuten verlekkerd naar het eten bij alle afhaalrestaurantjes te kijken. Laatst zocht ik vooral een plek om te zitten en belande ik in de zitruimte aangrenzend aan onder andere de Enoki, Julia’s en La Place. Na een paar weken geleden echt het meest ranzige broodje ooit bij de HEMA gegeten te hebben zocht ik een nieuwe broodjesplek. De bordjes met foto’s van verse, gezonde broodjes van Enoki riepen me en uiteindelijk besloot ik voor een broodje met gemarineerde tofu, zoetzure groente en sesammayonaise te gaan.

 

IMG_20170306_111048076

De mooie kleurtjes van dit broodje bezorgde mij een instant happy gevoel, de prijs van het broodje dempte dit dan weer een beetje. Voor één broodje to go vind ik 4,95 best wel veel, maar ja liever een duur, lekker broodje dan een goedkoop vies broodje. Het eerste wat ik deed was de koriander eraf plukken. Zijn er meer mensen die koriander echt intens naar zeepsop vinden smaken? Vervolgens probeerde ik in het broodje te bijten zonder mezelf helemaal onder te smeren. Omdat het broodje maar aan een kant opengesneden is bleek dit lastiger te zijn dan gedacht en uiteindelijk zat ik ook helemaal onder de sojamayonaise.

De tofu vond ik wel erg lekker gemarineerd en de zoetzure groenten waren ook een lekkere toevoeging. De sesam proefde ik niet heel sterk in de mayonaise, maar door de losse sesamzaadjes kreeg ik toch de ‘sesambeleving’.

Ik vind Enoki een leuke toevoeging aan het bestaande etenstentjes. Het assortiment is compleet anders en je kan hier ook daadwerkelijk een wat gezondere lunch halen. Ik wil graag nog een keer de springrolls en de dim sum uitproberen, dus ik houd jullie op de hoogte.

Liefs, Leids meisje

Geef een reactie

