Heey!

Zoet en Zout is een van mijn favoriete lunchtentjes en sommige van jullie zullen misschien nog mijn in memoriam voor de uiensoep herinneren. Ik merkte laatst dat mijn vorige recensie niet overgenomen is op de nieuwe blog dus hier is een nieuwe! Afgelopen week was ik met mijn vriend bij Zoet & Zout en gelukkig stond de uiensoep nog altijd op de kaart. We bestelden allebei een uiensoep en daarbij nog een breekbrood met smeersels.

IMG_20170313_122621741_HDR

De uiensoep was leuk geserveerd in een glazen kommetje met een getoast broodje met gesmolten kaas, verse kruiden en een zongedroogd tomaatje. Al mijn lievelingsingrediënten bij elkaar dus. De soep heeft een hele diepe smaak en de kaas vormt een heerlijk comforting geheel. Het zongedroogd tomaatje past er verrassend goed bij en de verse kruiden geven een frisse touch. Helemaal gelukkig dus. De soep wordt geserveerd met een klein broodje en een bakje met kruidenboter. EN DIE KRUIDENBOTER IS ZO LEKKER. Echt hoor, ik denk dat ze grof geld zouden verdienen als ze deze kruidenboter in de supermarkten zouden brengen.

IMG_20170313_122632814.jpg

Het breekbrood bestond uit 3 verschillende soorten minibroodjes die aan elkaar vastzaten (8 stuks). Verder zaten er nog 4 verschillende smeersels bij, waarvan de huisgemaakte kruidenboter toch nog steeds mijn onbetwiste favoriet is. De tapenade vond ik daarnaast ook erg lekker, Frits vond hem ietsje minder (meer voor mij haha, YES). Het enige minpuntje vond ik de komkommer in pittige saus, niet echt een toevoeging wat mij betreft en ik vond de saus ook niet zo lekker. Verder alleen maar lof.

Het personeel is verder erg vriendelijk en je kan heerlijk in het zonnetje zitten in hartje Eindhoven. Wat wil een mens nog meer?

Liefs, Leids meisje

Geef een reactie

