Hoi!

Ik heb vandaag weer een AVG’tje voor jullie. Ik had deze week een keer iets met vlees gekookt voor mijn vriend. Na lang verdwaald rond te hebben gelopen in de supermarkt had ik varkensbraadworst uitgezocht, lekker makkelijk en kan ik weinig aan verpesten haha. Hij vond het eten erg lekker, dus carnivoren prepare :

IMG_20170315_204356946

Je hebt nodig voor 2 personen (dan heb je wel maar één worst p.p.) : 2 varkensbraadworsten – half blikje mais – halve courgette – 1 rode ui – handje tomaatjes – half zakje voorgekruide aardappeltjes – beetje tacokruiden

Stap 1 : Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de courgette en ui in kleinere stukken en doe ze met de mais en tomaatjes in een ovenschaal. Sprenkel hier wat olie overheen en bestrooi met wat tacokruiden. Roer goed door en bak voor 20 á 25 minuten in de oven.

Stap 2 : Bak de aardappeltjes en de worst in een pan (minder afwas) ongeveer 13 minuten tot een kwartiertje. Als ze lekker bruin zijn is het goed. Als je de worst iets minder vet wil kan je er met een vork gaatjes in prikken.

Stap 3 : Doe alles samen op je bord haha, that’s it.

Ik krijg vaak de vraag of ik het een probleem vind om vlees te koken voor anderen. Totaal niet, zolang ik het maar niet zelf op hoef te eten. 🙂

Liefs, Leids meisje

Geef een reactie

