Restaurant Se7en

Heey!

Ik ben laatst met mama gaan eten in een heel bijzonder restaurant. Bij Se7en in Utrecht kan je namelijk zowel halve als hele gerechten bestellen, zodat je meer van de kaart kan proberen. Daarnaast is de kaart gebaseerd op de 7 wereldwonderen en kan je kiezen voor een traditionele versie uit het land van herkomst en een meer Europese variant. Wij waren bij het zien van de menukaart meteen enthousiast en gelukkig was er nog een plaatsje vrij.

De keuze in voorgerechten was vrij uitgebreid en het kiezen was dan ook pittig moeilijk. Van één hoofdingrediënt waren er steeds twee verschillende varianten. Een duidelijk voorbeeld is het verschil tussen Carpaccio Jordanië en de gewone Carpaccio. Bij de Jordaanse variant werd deze geserveerd met een geroosterde paprikasaus, koriander en rode ui. Als je de ‘gewone’ carpaccio bestelde kreeg je de toch meer traditionele variant met truffelmayo, Parmezaan, pijnboompitten en rucola. Zo kan zowel het smakenavonturier-type en het wat-de-boer-niet-kent-dat-eet-ie-niet-type hier terecht.

 

IMG-20170317-WA0041
Geitenkaas Jordanië

 

Wij bestelden als eerst een halve Geitenkaas ‘Jordanië’ (3,50)  en een halve tonijn ‘Mexico’ (4,25). Het geitenkaasje werd geserveerd met hokkaidopompoen, bundelzwam en za’atar pesto. Het was heerlijk romig en niet zo intens ‘geit’ als sommige andere geitenkazen waardoor het de rest van de ingrediënten niet overheerste. De pesto was echt verrukkelijk en de groenten vulden het geheel mooi aan. Ik heb geen idee wat die roze sliertjes zijn, maar die vond ik ook lekker haha. Ik denk zelfs dat dit mijn favoriete gerechtje was. Daarnaast was het prachtig opgemaakt en koste het maar 3,50?!?!? Bij veel andere restaurants heb je voor 3,25 nog niet eens een ondermaats broodmandje. Alleen al voor dit geitenkaasje kom ik terug.

 

IMG-20170317-WA0036
Tonijn ‘Mexico’

 

De tonijn ‘Mexico’ bestond uit tonijn met sesamzaadjes, een dunne taco, jalapeno pepers, kiemen en avocado crème. Ook dit gerechtje zag er fris en kleurrijk uit en alle elementen gingen mooi samen. De taco was zo dun en krokant dat hij bijna aan kroepoek deed denken wat best raar klinkt maar wel mooi paste binnen het gerechtje. De avocado was lekker romig en de tonijn smaakte ook goed.

 

IMG-20170317-WA0044
Pompoensoep

 

Voor de tweede ronde aan voorgerechtjes bestelden we makreel ‘Peru’ (3,75) en de gewone pompoensoep (3,50). De pompoensoep werd geserveerd met een basilicumyoghurt en pompoenpitten. Pompoenpitten vind ik altijd een succes bij pompoensoep, ik snap niet waarom niet elk restaurant dit erbij serveert. De basilicumyoghurt vond ik raar klinken op de menukaart, maar de frisse smaak ging heerlijk samen met de pompoen. Het enige minpuntje vond ik dat de soep onderin de kom best wel pittig was.

 

IMG-20170317-WA0042
Makreel ‘Peru’

 

De Makreel was ceviche bereid, wat betekent dat hij gegaard is in een zuur. Verder werd dit gerechtje geserveerd met rode ui, zoete aardappel, granaatappelpitjes en limoen. Dit gerechtje had sterke zure en frisse smaken en vooral mama was erg enthousiast over de makreel. Ik vond de granaatappelpitjes heel lekker haha. Als je alle elementen samen op je vork deed was het een erg lekker hapje.

 

IMG-20170317-WA0050
King Boleet

 

Als hoofdgerecht besteld we allebei een andere variant van de King Boleet, mama bestelde de China variant en ik de meer Europese. Allebei deze gerechtjes kosten voor een halve 6,75. De gewone King boleet werd geserveerd met rode spitskool, knoflooklinguine en baba ganoush. De boleet was lekker vlezig van smaak en de baba ganoush heerlijk romig. (Baba ganoush is een auberginedip). Het enige waar ik minder enthousiast over ben was de knoflooklinguine. Niet dat deze niet lekker was, maar hij was niet van hetzelfde niveau als de elementen van de andere gerechtjes.

 

IMG-20170317-WA0045
King Boleet ‘China’

 

De Chinese variant bestond uit rode kool, teriyakisaus en sesamnoedels. Na snel de koriander weggemikt te hebben vielen we aan op dit heerlijk uitziende gerechtje. Ook deze boleet smaakte heerlijk en de noedels smaakten er goed bij. Een pluspunt aan Se7en vind ik de creatieve vegetarische gerechtjes, vaak hebben restaurants allemaal dezelfde vegetarische gerechten op de kaart staan en deze boleet is echt een keer iets anders. Top!

De dessertkaart zag er lekker uit maar we hadden gedurende de dag al best wel veel gegeten dus een toetje paste er niet echt meer bij. Daarnaast was de tafel rond een uur of 7 alweer gereserveerd en moesten we een trein halen dus hebben de laatste gang geskipt. Volgende keer probeer ik echter graag het kaasplankje of de Mexicaanse churrotaco uit. Het personeel bij Se7en was erg vriendelijk en kwam regelmatig vragen of alles naar wens was. We kregen daarnaast ook een broodmandje van de zaak en de totaalprijs was echt absurd. We hadden voor 2 personen met 6 gerechtjes en 3 drankjes in totaal maar 35 euro hoeven te betalen.

Bij Se7en in Utrecht krijg je smaakvol, verrassend en kwalitatief goed eten voor een bizar lage prijs. Ik ben fan.

Liefs, Leids meisje

 

2 gedachtes over “Restaurant Se7en

  1. Hey hier heb ik laatst ook gegeten! Ik had zalm besteld en die was heerlijk, maar de frietjes die erbij geserveerd werden vond ik dan weer heel erg tegenvallen. Fijn dat jullie zo goed gegeten hadden.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

