Heey,

Afgelopen maand ben ik met mijn vriend wezen eten bij Pavlov in den Haag. Hier kan je voor 32,50 een filmdiner boeken, je krijgt dan een 3 gangen diner met een filmvoucher die je dan dezelfde avond nog kan gebruiken. Wij combineerden dit dinertje met Kong Skull Island (leuk!).

pavlov 1

Als voorgerechtje koos ik een bloemkoolsoep met een mousse van Stilton (blauwe kaas). Deze werd geserveerd met wat ‘groen’ en een zongedroogd tomaatje. Zongedroogd tomaatje werd ik blij van, die groene takjes hadden van mij niet perse gehoeven. De combinatie van de bloemkool en de Stilton vond ik erg geslaagd, wel had ik een toevoeging van een crunch als croutons wel lekker gevonden.

Mijn vriend koos een pakketje van  gerookte zalm met (correct me if I’m wrong) een vulling van garnalen. Het smaakte volgens hem erg lekker, maar de verhouding sla en zalm was een beetje uit balans. Het pakketje was bijna niet te vinden in de hoeveelheid sla die er omheen gedrapeerd was.

 

IMG_20170323_175425213
Zongedroogd tomaatje *love*

 

Als hoofdgerechtje koos ik de quiche die gevuld was met onder andere broccoli. Deze smaakt erg goed en was uiteindelijk mijn lievelingsgerechtje van de avond. De sperzieboontjes en courgette waren ook lekker en het gerechtje was mooi geproportioneerd.

IMG_20170323_175433836_HDR

Mijn vriend koos voor een gerechtje met zalmforel en een garnaal. Deze werden net als mijn quiche geserveerd op sperzieboontjes en afgetopt met een zongedroogde tomaat. Naar mijn idee een slimme keuze omdat je zo groter inkopen kan doen. Daarnaast hoef je dan ook niet allerlei verschillende dingen te maken, maar maak je gewoon een grote portie. De smaken en de portie waren prima. Beide gerechtjes werden daarnaast geserveerd met krokante aardappelschijfjes, helaas werden deze wel weggehaald toen we er nog van aan het eten waren.

IMG_20170323_182117832.jpg

Als toetje koos ik een kaasplankje. Toen hij geserveerd werd was ik echt superblij omdat ik EINDELIJK lekker veel kaas kreeg en niet maar een klein beetje zoals bij andere restaurants. Uiteindelijk bleek deze hoeveelheid alleen veel te veel te zijn voor mij alleen, dus het had best iets minder gemogen in het kader van het voorkomen van voedselverspilling. Helemaal links lag een wat milder kaasje, dan een vijgenbrood, stilton en rechts onderin manchego (Spaanse kaas). De druifjes, pecannoten en stroop waren heerlijk bij de kaas. Ook het vijgenbrood was erg smaakvol. Wel had ik achteraf liever van alle kazen 1/4 gehad en dan nog een zoutere kaas als Old Amsterdam en een zacht kaasje als camembert of brie erbij. Alles bij elkaar was het echter een lekker toetje.

IMG_20170323_182130162_HDR

Het andere toetje bestond uit een witte chocolademousse, een bolletje ijs, chocoladesaus en een shitload aan slagroom. Dit toetje was volgens mijn vriend erg lekker, de hoeveelheid slagroom was alleen een beetje overdreven.

Al met al hadden we lekker gegeten en we waren daarnaast ook ruim op tijd klaar om naar de film te gaan. Er was wel wat miscommunicatie omdat we wilden betalen met een restaurant cadeaukaart. Op een site stond dat we daar bij Pavlov mee konden betalen, maar het personeel zei dat we dat alleen konden met een andere kleur restaurantkaart? Dit was heel onduidelijk en ook best vervelend. Verder waren we erg tevreden.

Liefs, Leids meisje

 

 

Geef een reactie

