De Bruine boon

Lieve Leidenaren,

Het zonnetje breekt steeds vaker door en ik ben dan ook met regelmaat op de Leidse terrassen te vinden. Een tijdje terug testte ik met vrienden de Bruine boon uit (vlakbij Centraal Station) en dit zijn mijn bevindingen.

Er was nog één tafeltje over op het drukke terras en daar gingen we met een man of 6 aan zitten. We kregen vrij snel de menukaart en er werden een paar enthousiaste kreten geslaakt toen bleek dat je bij de Bruine Boon ook pannenkoeken kan lunchen. Super goedkoop zijn ze niet, de goedkoopste (naturel) is 6,75 maar het idee om bij de lunch pannenkoeken te eten vind ik wel tof. Mijn keuze viel op de uiensoep, omdat ik een soort rare weddenschap met mezelf heb dat ik elke uiensoep in Leiden uit wil testen. Spoiler : deze werd niet mijn nieuwe lievelings.

IMG_20170327_120523947_HDR

Er werden enkele pannenkoeken, clubsandwiches, uiensoep en een broodje huisgemaakte tonijnsalade besteld. Hierboven zie je de clubsandwich, volgens mij viel deze goed in de smaak bij degenen die hem besteld hadden. Ook de pannenkoeken zagen er lekker uit en vooral de aanblik van het broodje huisgemaakte tonijnsalade maakte mij heel positief.

IMG_20170327_120510455_HDR

Mijn uiensoep zag er goed uit en was mooi donker van kleur. Wat ik wel een beetje jammer vond is dat de soepkop aan de buitenkant helemaal onder de soep zat. Dat poets je toch even op zou ik zeggen. De smaak van de soep was prima, maar het was niet zo’n soep waarvan je blijft eten zeg maar. Voldoende maar niet geweldig. De kaascrostini on the side vond ik wel leuk, vooral door de toevoeging van rode ui. Totaaloordeel van deze soep was een mooie voldoende, maar hij komt niet in mijn lijst van absolute toppers te staan.

Het personeel van de Bruine Boon was ontzettend vriendelijk en dat is voor mij dan wel weer een dikke pluspunt. Niks is vervelender dan onvriendelijk personeel als je gaat lunchen. Daarnaast is de locatie top en het eten een ruime voldoende.

Heb jij nog lunchtips in Leiden?

Liefs, Leids meisje

Geef een reactie

