Brasserie de Conversatie

Heey!

In Uden (Brabant) zit een prachtig foodpareltje verborgen bovenin de Hout Brox. Ik heb hier zo vaak geluncht dat ik de menukaart onderhand vanbuiten ken dus ik zie mezelf wel als een expert op het gebied van het menu van de Conversatie. Nog niet overtuigt? Bij de Conversatie hebben ze ook de prachtigste en lekkerste gebakjes ever. Onderin ga ik de prijs van deze pareltjes verklappen en ik beloof je dat je stijl achterover slaat.

prachtig.png

Dit prachtige kunstwerkje is het chocolademousse gebakje en ik kan niet anders dan verliefd naar deze foto kijken. Kijk dat zonnetje nou! Prachtig. De chocoladesmaak is niet te missen en het gebakje is vanbinnen ook nog opgebouwd uit verschillende laagjes. Love it. Het onderstaande gebakje is gevuld met advocaat en heeft een gelaagdheid aan smaken waarvan je ogen drie keer zo groot worden. Alles klopt, van de krokante stukjes langs de rand tot het prachtige chocoladewerk on top.

IMG_20170428_140103314_HDR

En net als je denkt dat het niet beter kan blijkt dit lunchzaakje ook nog de beste tomatensoep van Nederland te hebben. De pomodorisoep met room wordt geserveerd in een schattige doch grote glazen pot en heeft een dieprode kleur. Ik denk dat het schuim deze soep vooral zo speciaal maakt, hier zitten kleurige smaakvolle kruidensnippers in en op de een of andere manier vult het schuim de smaak van de soep zo goed aan. Daarnaast wordt hij geserveerd met vers brood en een heerlijke kruidenboter.

Ook de broodjes zijn een aanrader, goedgevuld en helemaal tot in de puntjes uitgewerkt. En als je echt totale verwenning wilt, ga dan voor een van de high tea’s. Ik had de health tea en die was geweldig. De rest van de high tea’s heb ik nog niet uitgetest maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat je niet teleurgesteld zal worden.

Nu zit jij natuurlijk nog steeds na te denken over de prijs van de prachtige gebakjes in het begin van deze post niet waar? Ik zal je uit je lijden verlossen : 3,75. Waar je bij een andere lunchtent een klef, te koud stuk appeltaart van de Sligro krijgt voor deze prijs, krijg je bij de Conversatie kleine, verfijnde smaakwondertjes. Daarnaast is het personeel altijd ontzettend enthousiast en vriendelijk en is het interieur ook om over naar huis te schrijven.

Niets dan liefde dus voor deze hotspot, wanneer ga jij?

Liefs, Leids meisje

 

Geef een reactie

