Restaurant Quintus

Heey!

Leiden is de stad van het verenigingsleven en hoewel ik me niet bij een studentenvereniging heb aangesloten ben ik wel af en toe in de verenigingsrestaurants te vinden. Tot nu toe heb ik de keukens van Augustinus (lekker!) en Quintus bezocht en over die laatste ga ik jullie vandaag iets vertellen.

Het restaurant is niet super makkelijk te vinden en als je nog niet eerder bij Quintus bent geweest kunnen de vieze trappen nogal afschrikken. Je loopt in het pand naar de tweede etage en daar zie je eigenlijk al meteen de open keuken. In tegenstelling tot de trappen ziet de keuken er brandschoon uit, wat voor mij toch wel een behoorlijke pré is wil ik ergens gaan eten.

IMG_20170518_185756200

Het is handig om te reserveren (hadden wij gedaan) en we hadden een tafeltje voor 9 personen. De bediening is vriendelijk en snel en ik had al meteen een menukaart in mijn handen. Helaas had ik de weekschotel niet gezien (risotto!) en ging daarom voor een vegetarische burger. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet ontzettend te spreken was over mijn hamburger, de kaas die erop lag was niet gesmolten, het broodje kapot en de burger als geheel een beetje smakeloos. Je kan zo ontzettend veel kanten uit met vegetarische burgers en bij deze hebben ze wel echt punten laten liggen. De puntzak frietjes vond ik wel leuk en de salade erbij was voor een goedkope studentenhap prima.

Over mijn toetje ben ik veel positiever, ik bestelde een cheesecake (van TWEE euro?!) en was héél blij verrast. Het taartje op zich was al lekker, maar de stroperige karamelsaus maakte het helemaal af. Dit zijn de gerechtjes waarvoor ik nog eens terugkom bij een restaurant. Een paar van mijn tafelgenootjes hadden de brownie besteld  en ik moet zeggen dat die er ook wel heel erg goed uit zag.

IMG_20170518_194750928_HDR

Quintus belooft studentikoze prijzen, en dat was de rekening dan ook. In totaal betaalde ik maar liefst 8 euries voor mijn hoofd- en nagerecht inclusief een icetea. Als je dus een leuk restaurantje met prima eten en verdomd goede toetjes zoekt om lekker met je vriend/commissie/bestuur etc. te gaan eten : ga naar Quintus!

Liefs, Leids meisje

Geef een reactie

