Hoi!

Ik loop een beetje achter met mijn reviews schrijven, sorry! Vandaag komt er eentje van April (koningsdag) en ik wil jullie de beste plek om te lunchen in Veldhoven zeker niet onthouden. Brown’s is onderdeel van een keten van 3 lunchrooms in omgeving Eindhoven en echt een ontzettend succes. Het zit altijd pittig vol, vooral bij de kleinste vestiging in Eindhoven en de broodjes zijn to die for.

salade

Met koningsdag probeerde ik een keer een salade van het menu (JIJ? Ja, ik) en ik was blij verrast. Uiteindelijk koos ik de vega variant van de Sheperd Salad, een salade met walnoten, zongedroogde tomaat, appel, honingmosterddressing en een bruine halve bol met tapenade en geitenkaas. De combinatie van ingrediënten was erg lekker en de salade was rijk gevuld. Daarnaast vond ik het erg chill dat er ook iets van brood bij werd geserveerd, want op alleen blaadjes sla kan ik geen middag teren. Deze salade kost 8,25 en door de grootte en hoeveelheid ingrediënten vond ik hem dat geld meer dan waard.

IMG_20170427_125822324

Een vriendinnetje bestelde de Asian Salad, die zag er ook erg goed uit en de samenstelling was best origineel. Hij bestond uit sla met kip, taugé, appel, cashewnoten, bacon, een chili-mangodressing en stokbrood met kruidenboter. Ook deze salade was goedgevuld en mooi opgemaakt. Ik hoorde er alleen maar complimenten over, dus ik bestempel dit gerechtje ook tot aanrader. Deze salade koste net als die van mij 8,25.

burger.png

De grootste ontdekking van de dag waren de verschillende burgers op de kaart, er zijn vijf verschillende opties en voor rond de €5,75 krijg je een behoorlijke unit op je bord. Je kon o.a. gaan voor een Bacon Burger met (je raad het al) bacon, gebakken ei, pikante saus, sla, tomaat, komkommer en rode ui. Andere varianten waren de Cheese Burger, de spicy Chili Burger, de Provençaalse Burger met champignons en de Classic met knoflookmayonaise. De burgers werden leuk geserveerd op een plankje en zaten volgens mijn mannelijke tafelgenoten bomvol met smaak. On the side werd ook nog rauwkost geserveerd, zelf vond dit ik dit geen gigantische toevoeging. De echte burgerfans hebben naar mijn idee niet heel veel behoefte aan een slaatje en ik denk dat dit voor veel verspilling zorgt. Maar dat is alleen maar mijn gedachte als ik dat bakje sla zie staan, misschien wordt het wel altijd naar hartenlust opgegeten. Verder vond ik de burgers er helemaal top uit zien en je krijgt écht waar voor je geld.

Het personeel was verder erg vriendelijk en de locatie erg mooi. Browns is gevestigd in een herbouwde versie van een oude leerfabriek, wat de locatie iets authentieks geeft. Ik was erg positief en ik ben natuurlijk benieuwd wat jouw favoriete lunchtentjes zijn. Laat het vooral weten in een reactie. 🙂

Liefs, Leids meisje

 

 

 

Geef een reactie

