Ultieme diepvriespizza review

 

Hoi!

Afgelopen maanden heb ik mezelf voor jullie helemaal dik gegeten aan diepvriespizza’s. Met ons huiseten maken we vaak een pizzadiner met een mix van verschillende pizza’s, de verschillen in smaak en kwaliteit bleken echter extreem.  Afgelopen week at ik de laatste 2 diepvriespizza’s van mijn lijst en is mijn levenswerk eindelijk af. Hieronder vind je de super uitgebreide review, maar als je helemaal naar beneden scrollt vind je korte samenvatting met mijn favorieten (voor de luie student).

AH Krokante (funghi, mozzarella, 4 kazen)

De Basic variant van de Albert Heijn staat bekend onder de naam AH Krokante en ik kan je al meteen verklappen : er is maar een pizza die de moeite waard is van de bovenstaande 3. De mozzarella en 4 kazen waren voor mij een behoorlijke teleurstelling, de bodem vond ik vies en de topping behoorlijk smaakloos.Ik weet niet op welk deel van de pizza het woord ‘Krokante’ slaat, maar de bodem is nog zachter dan een natte krant. Ik had nooit gedacht dat pizza me een ontevreden gevoel kon geven, maar deze lijn van de Appie is dat toch gelukt. Het positieve lichtpuntje van dit deel van de review was echter de funghi. Die smaakte behoorlijk prima. De topping was smaakvol en champignonnig (is dit een woord?) en dan ook de enige pizza die ik uit dit rijtje aan zou bevelen. Ze kosten €1,99 en de funghi is 220 kcal per 100 gram.

Dr. Oetker Ristorante (funghi, quattro formaggi, mozzarella, salami mozzarella pesto, vegetale)

De pizza’s van dr. Oetker Ristorante zijn de pizza’s die ik in mijn hoofd heb als ik het woord diepvriespizza hoor. Er zijn meer varianten beschikbaar dan Gerard Joling glitterbroeken in zijn kast heeft hangen en ze zijn ook nog eens lekker schappelijk geprijsd. De pizza’s zitten allemaal rond de 2.50, maar zijn regelmatig in de aanbieding. Van deze lijn zijn er ook nog glutenvrije pizza’s en een calzone variant verkrijgbaar, wat ik persoonlijk ook nog een pluspunt vind. De vegetale is een van mijn favoriete pizza’s en de funghi is eigenlijk de enige pizza (die ik geprobeerd heb) uit de lijn die ik wat minder vond. Een andere guilty pleasure is de mozzarella pizza, 100% een fabriekspizza, maar op de een of andere manier ook intens genieten. Vegetale vond ik daarnaast ook een behoorlijk lekkere verrassing. De funghi is 232 kcal en weegt 365 gram.

p.s. mijn huisgenootjes vinden de salami, mozzarella pesto heel lekker

AH excellent steenoven pizza (pomodorini e mozzarella, portofino spinazie, truffelsmaak, verdura)

De pizza’s van AH excellent maken me gelukkig, op eentje na. Deze pizza’s zijn een tikkeltje duurder maar dan heb je ook wat. De smaken zijn wat complexer en gevarieerder dan bij de goedkopere merken en de pizza’s zijn rijk belegd. Je hebt deze pizza’s voor rond de 3 euro per stuk. De beschrijving bij de portofino spinazie is als volgt : De pure ingrediënten en de zongerijpte tomatentopping geven deze pizza zijn onvervalste Italiaanse smaak. De knapperige korst van de dunne bodem wordt in de originele Italiaanse steenoven gebakken. Dit kan ik alleen maar beamen, deze pizza is lekker van smaak en bevat een genereuze hoeveelheid pijnboompitten (JUM). Deze pizza bevat 210 kcal per 100 gram, wat best okee is voor een diepvriespizza. De excellent pizza met truffelsmaak is iets anders dan ik gewend was, omdat deze pizza geen tomatensaus bevat. Ik vond dit ter afwisseling wel leuk en de truffelsmaak ondersteunde heel erg de smaak van de champignons. Deze pizza heeft helaas niet zo’n leuk verkooptekstje, maar ik kan jullie vertellen dat deze pizza helemaal de moeite waard is. Pizza nummer 3 is pizza Verdura, een pizza belegd met, hou je vast : asperges, tomaat, rode paprika, gegrilde courgette, gegrilde aubergine en kaas. Ook nummer 3 maakt me blij en ik kan deze pizza wel elke dag eten. Alleen nummer 4, de tomaatmozzarella variant krijgt me niet zo intens enthousiast. Niet dat deze pizza niet lekker is, integendeel zelfs, maar hij is gewoon niet zo spannend als de rest dus ik zou er niet snel voor kiezen om deze wat saaiere variant te kiezen.

 

IMG_20170218_172548156
portofino spinazie

 

 

Snapchat-266031006
pizza met truffel

 

AH biologisch 100% spelt  (aubergine en feta)

Deze pizza is meer de hipster in deze review. Doordat er in koeienletters biologisch op staat had ik al meteen het gevoel dat ik geitenwollen sokken droeg toen ik naar de kassa liep. Ondanks de ietwat duffe eerste indruk wist deze pizza me toch de echte snackervaring te bieden. De aubergine smaakte erg lekker en de feta paste er heerlijk bij. Ik kreeg eerst kriebels van het woord spelt, maar de bodem vond ik ook absoluut niet tegenvallen. Deze pizza kost drie euro en is 210 kcal per 100 gram. Ik raad hem zeker aan als leuke afwisseling tussen de andere pizzas van je pizzadiner.

Casa di mama (mozzarella pesto)

Alhoewel deze pizza al een best wel mooie traditionele uitziende pizza uit de oven kwam, zakte mijn humeur naar een nulpunt toen ik de eerste hap nam. Ik weet niet wat het probleem was tussen mij en deze pizza, maar een volgende date gaat er zeker niet komen. Ook niet met een nieuwer exemplaar.

Dr. Oetker traditionale (spinazie en ricotta)

Best wel prima, maar deze pizza is me niet echt bijgebleven. Hij vult goed je maag en de smaak is zeker niet vies, maar dit is geen pizza waar ik de hele dag naar uit kan kijken. Ik denk dat het probleem vooral in de topping zat, want de bodem vond ik wel lekker. Misschien zijn andere smaken van deze lijn wel toppertjes, maar daar durf ik geen uitspraken over te doen. Als jij wel helemaal wild wordt van spinazie en ricotta op je pizza kan je hem voor €3,09 halen. Hij bevat 206 kcal per 100 gram en weegt 405 gram in totaal.

Dr. Oetker La Margeritha  (classica)

Deze pizza was bij de eerste hap best wel lekker. Normaal heb ik echter dat ik bij stuk nummer 8 nog steeds denk : hmm lekker. Dat had ik bij deze pizza helaas niet, de smaak ging best wel snel vervelen en ik heb aan het eind niet de neiging gehad om mijn bord af te likken. Gemiste kans voor dr. Oetker want met de juiste kruiden, saus en kaas kan een margeritha overheerlijk zijn. Je hebt deze pizza bij de AH voor 2,36 en hij bevat 255 kcal per 100 gram.

Perfekt steenoven pizza (tomaat mozzarella pesto)

Deze pizza was een leuke verrassing. Mijn huisgenootje had de pizza’s gehaald en ik wist niet van wel merk ze waren. Toen ik deze pizza zag en opat dacht ik oprecht dat hij van een kwalitatief beter en duurder merk was. Deze pizza bleek echter maar 1,94 te zijn en dat vind ik een hele mooie prijs-kwaliteit verhouding. Dikke aanrader!

Perfekt (4 kazen, mozzarella, funghi)

De pizza’s van Perfekt zijn echt ontzettend goedkoop, namelijk 1,70 per stuk. De 4 kazen pizza die ik als eerste heb geprobeerd vond ik best wel goed, een beetje vergelijkbaar met de quattro formaggi van dr. Oetker Ristorante. Vol goede moed begon ik dan ook aan de funghi en de mozzarella, helaas waren deze pizza’s echter een complete verspilling van mijn eetlust. Er zat zo intens weinig smaak aan dat ik bijna in slaap viel tijdens het eten. De kaas op de mozzarella pizza straalde ook uit dat er waarschijnlijk maar 0,1 % echte kaas op zat en zelfs met extra verse champignons smaakte de funghi pizza naar karton. De mozzarella pizza bevat 269 kcal per 100 gram dus voor je gezondheid hoef je ze ook niet te kopen. Deze pizza’s zijn te halen bij o.a. de Hoogvliet.

 

IMG_20170310_180452418
Mozzarella

 

Dr. Oetker Big Americans (BBQ chicken)

De Big Americans zijn voor mensen met grote honger. Papa is echt groot liefhebber van deze pizza dus hij mocht niet in dit rijtje ontbreken. Op deze pizza is ketchup, mais, gemarineerde kip, paprika en kaas te vinden en hij kost 3,09. Relatief duur voor een diepvriespizza, máár ik moet toegeven : je krijgt er dan ook een behoorlijke unit van terug. Als vegetariër kan ik deze pizza niet eten, maar ik heb wel een stukje zonder kip geprobeerd. De smaken combineren lekker bij elkaar, en alhoewel de echte Italiaanse pizzabakkers zich omdraaien in hun graf bij het zien van deze pizza snap ik wel waarom papa hem vaak kiest. Deze pizza moet wel iets langer in de oven (15 tot 17 minuten) en is 212 kcal per 100 gram. (460 gram in totaal)

Belangrijkste kernpunten uit deze review?

  1. Ik ben nu super dik.
  2. Als je goedkoop wil eten kan je het beste de perfect steenoven pizza pakken met tomaat, mozzarella pesto óf perfekt 4 kazen óf AH krokante funghi.
  3. Als je veel geld hebt pak je de AH excellent pizza’s.
  4. Met dr. Oekter Ristorante zit je (bijna) altijd goed

Als je een lekker gevarieerd vega pizza menu wil met rond de 5 personen doe ik de volgende suggestie:

  • Perfekt Steenoven tomaat, mozzarella, pesto
  • Dr. Oekter Ristorante Vegetale
  • AH excellent verdura
  • AH excellent truffel/portofino spinazie
  • AH biologisch spelt met aubergine en feta

De echte carnivoren kunnen bijvoorbeeld ook de dr. Oetker Big American BBQ of de Dr. Oetker Salami, mozzarella en pesto pizza pakken als vervanging van een van bovenstaande.

Wat is jouw lievelingspizza?

Liefs, Leids meisje

 

 

 

2 gedachtes over “Ultieme diepvriespizza review

  1. Hoihoi! Wat een grappig project (‘: Ik vroeg me nog iets af over de verdura. Hij klinkt ontzettend lekker maar ik maak me een beetje zorgen over de kaas. Is dat gewoon dezelfde hoeveelheid kaas als op andere pizza’s? Of is het echt meer of sterker smakend dan dat? Als het een gewone laag is zou het heel goed mijn favoriete pizza kunnen worden

    Liked by 1 persoon

    1. Hoi Lieke! Dankjewel voor je reactie, naar mijn idee zit er wel iets meer kaas op de verdura dan op andere pizza’s. Of die hoeveelheid en smaak to much is voor jou kan ik alleen niet bepalen. Test hem een keertje uit zou ik zeggen ;). Ik ben zelf een ontzettende kaasliefhebber dus voor mij zit er niet vaak te veel kaas op haha.

      Like

Geef een reactie

