Very Italian Pizza

Heey!

In Leiden zijn er tal van pizzeria’s waar je heerlijk kan eten, maar op de een of andere manier kom je als student toch altijd bij de VIP uit. Na hier zelf al twee keer gegeten te hebben besloot ik er toch een keer een blogpost over te schrijven, omdat ik het wel bijzonder vind dat ik toch elke keer terugga naar dezelfde pizzeria. De VIP is geen klein knus familiebedrijf maar een keten van pizzeria’s in verschillende steden verspreid door Nederland.

We gingen met z’n vieren en na lang twijfelen had iedereen zijn keuze gemaakt. Ik besloot in een soort van gezonde opwelling de volkoren pizzabodem uit te testen, belegd met champignons. Anne maakte de beste keuze van ons allemaal, namelijk de Calzone. Deze was gevuld met champignons, ham en salami en zag eruit als een soort supervette diepzeevis. Echt hoor, wat een pareltje. Voor iedereen die niet bekend is met een Calzone, dit is een dichtgevouwen pizza die oorspronkelijk uit het Italiaanse Napels komt (zinloze feiten alles).

IMG-20170510-WA0013

Anne was natuurlijk helemaal gelukkig met haar keuze en mijn pizza smaakte ook zeker niet verkeerd. Of ik de volgende keer weer 80 cent meer zou betalen om speciaal een volkoren bodem te krijgen hangt er denk ik een beetje vanaf hoe strak m’n broek zit op dat moment. Ik heb bij VIP ook een keer de pizza met zalmsnippers en rucola gehad, en die is ook echt to die for. De rest van het tafelgezelschap was ook dik tevreden en al met al hadden we goed gegeten. Het personeel was op het laatst wel wat opdringerig over de vraag of we een toetje wilden, maar kleine minpuntjes houd je toch.

Bij VIP kan je vanaf 5,50 een pizza eten en er is eigenlijk altijd wel ruimte vrij gezien de grootte van de zaak. Ik kom er nog elke keer terug dus ik raad VIP aan. De volgende keer wil ik graag de pizza Solo Verdure en de panna cotta uittesten, dus ik zal jullie op de hoogte houden. 🙂

Liefs, Leids meisje

 

Geef een reactie

