Heey!

Afgelopen zaterdag heeft het grootste Nederlandse dance festival in de buitenlucht plaatsgevonden, jaarlijks vliegen de grootste Nederlandse dj’s rond in een helikopter om zowel in Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam op te treden. Dankzij mijn vriend kon ik gratis mee naar de Eindhovense variant en kan ik jullie vertellen of het de moeite waard is om hier volgend jaar een kaartje voor te scoren. 😉

 

flying dutch.png
Prachtig snapchatfilter

 

 

Het vervoer was goed geregeld en we vertrokken dan ook met een pendelbus vanuit Eindhoven richting het E3 strand waar het festival gehouden werd. Het terrein was goed bereikbaar en na een korte security check mochten we het terrein op. We besloten eerst even het hele festivalterrein te verkennen en liepen vanaf het hoofdpodium rechts naar het strand toe. Daar was het wat rustiger en was o.a. een roze luchtkasteel met neerdwarrelende confetti te vinden. Ook kan je hier rustig gaan zitten om wat te eten of je voeten even rust te gunnen, als je geluk had was er zelfs een hangmat vrij en kon je liggend chillen en genieten van het lekkere weer. Nadat we dit gezien hadden liepen we terug naar mainstage waar Afrojack een set aan het draaien was. We stonden ongeveer in het midden en daar zat de sfeer er nog niet heel goed in, mensen waren nog meer met elkaar aan het praten dan dat ze echt genoten van de muziek. Aan de live beelden van voor het podium was te zien dat daar meer gefeest werd, maar daar was het zo druk dat het moeilijk was om helemaal door de menigte naar voren te lopen.

IMG_20170603_205125753_HDR

We besloten een drankje te halen en verwachtten dat de vibe er meer in zou komen naarmate het later zou worden. En gedurende de show van Lucas en Steven, en Showtek werd het langzaamaan ook in het midden meer een festival dan een koffie uurtje. Tussendoor haalden we ook nog ergens een pizza (2 munten dus ongeveer 5,80) die best wel prima smaakte. Na de set van Showtek kwam the Flying Dutch connect door Jandino, dit had wat mij betreft wel geskipt mogen worden. Want laten we even eerlijk zijn, eigenlijk staan we gewoon met z’n allen te wachten totdat Jandino klaar is en Hardwell zijn set begint. Hardwell begon kneiterhard en sloot the Flying Dutch in Eindhoven mooi af.

 

IMG_20170603_205359764.jpg
Jup, ik heb hier serieus 5,80 voor betaald

 

Ik heb een leuke dag gehad en het festival was ontzettend goed georganiseerd. Wel kwam de sfeer laat op gang (ik denk door de grote hoeveelheid gratis kaartjes en de ‘we zien wel of het wat is’ mentaliteit die hierdoor bij veel mensen ontstaat). Hierdoor zou ik denk ik niet voor de volle prijs kaartjes kopen. Het feit dat de kaartjes flink in prijs gedaald waren vond ik daarnaast ook niet zo netjes tegenover de trouwe fans die meteen een kaartje gekocht hadden.

Flying Dutch is super goed geregeld en het hele idee erachter om steden samen te brengen en Nederlands dj talent in het zonnetje te zetten vind ik prachtig, er kleven echter ook flink wat minpuntjes aan dit festival en daarom zou ik volgend jaar niet direct een kaartje kopen.

Naar welke festivals ga jij deze zomer?

Liefs, Leids meisje

 

 

Geef een reactie

