Heey!

Courgette (een koolhydraatarme variant van spaghetti) is een ware hype en bij mijn verjaardagsfeest in kreeg ik van mijn lieve (ex)huisgenootjes een speciale courgetti-maker. We besloten hem de week erna uit te testen en het was echt een waar succes. Ik was eerst wat sceptisch, over of het wel zou vullen en zou smaken etc. Maar de hype bewees zichzelf, het smaakte fantastisch en ik zit goed vol nu. Ben jij ook klaar om uit je comfort zone te stappen en groentepasta te maken? Lees dan met me mee.

IMG_20170607_194218496

Je hebt nodig voor 3 personen : 2 bollen (buffel)mozzarella van calbani – 3 courgettes – twee eetlepels goede pesto – 1 bakje champignons – 1 bakje kastanjechampignons – snufje knoflookpoeder – paar eetlepels pijnboompitjes

Stap 1 : Maak de courgetti door met de speciale rasp (??) over je courgette te gaan. Bak intussen de champignons en kastanjechampignons met wat olie in een pan totdat ze mooi kleuren en zet apart.

Stap 2 : Bak de courgetti in de pan van de champignons en voeg hier de pesto en het knoflookpoeder aan toe. Scheur de mozzarella alvast in stukjes en rooster de pijnboompitjes in een droge pan.

Stap 3 : Leg de courgetti onderin, daarop de champignons, vervolgens de mozzarella en top af moet pijnboompitjes.

Dit gerechtje was echt vet lekker! Ik ben altijd sceptisch over hypes maar deze maakt zichzelf echt waar. Wat een winning dish #masterchef.

Liefs, Leids meisje

 

 

Een gedachte over “Courgetti met paddenstoelen, pesto en mozzarella

Geef een reactie

