Hi there!

Momenteel zit ik heerlijk van mijn weekend te genieten en is mijn buik nog steeds gevuld van de sushi de dag ervoor. Gisteren ben ik op sushi-date geweest met vrienden bij Lounge 8 in Eindhoven en dat was LEUK! Ik ben net jarig geweest en bij lounge 8 kan je als jarige binnen een aantal dagen voor en na je verjaardag ook nog gratis gaan eten, helemaal top dus. Wel kwam ik erachter dat ik weinig tot geen talent heb voor het eten met stokjes, er lag meer rijst verspreid over de tafel dan dat er in mijn mond beland is haha. Maar ach, alles valt te leren.

We hadden om half 7 gereserveerd en toen was het nog lekker rustig. De bediening was snel en we hadden al snel een kaart ingevuld (het is een tapas idee waarbij je elke ronde gerechtjes aan kan vinken). Ik bestelde op aanraden van Mandy de ebi tempura maki met gefrituurde garnalen, tomatensoep, stokbrood en de mais gunkan.

IMG_20170610_204800733.jpg
mais gunkan – cheese salmon  nigiri – tamago nigiri – ebi tempura maki

De ebi tempura maki was simpelweg verrukkelijk en ik heb er voor mijn gevoel echt een kilo van op. De mais gunkan was ook lekker, en die heb ik ook nog een keer besteld. De tomatensoep viel me wat tegen en het stokbrood was OUD. Ik kan er nog steeds niet met mijn hoofd bij waarop restaurants stokbrood al uren vantevoren snijden, dan wordt het kneiterhard. Als je dit leest en je bent restauranteigenaar : doe het niet, alsjeblieft. Daarnaast zat er ook nog geen mes bij, waardoor ik met heel veel gewrijf probeerde wat van de vrij robuuste (lees knoeperharde) kruidenboter op mijn broodje te krijgen. Het was, zoals je leest, een avond van pieken en dalen.

IMG_20170610_190522455
Supermooie foto al zeg ik het zelf

Aan tafel werd ook gesnoept van de zeewiersalade, misosoep, Hollandse garnalensalade etc. Over het algemeen viel het goed in de smaak. Omdat je zoveel kan proberen is het een onbegonnen werk om alles te beschrijven, daarom zal ik je kort de hoogtepuntjes vertellen : gebakken champignons (lekker en smeuïg), cheese salmon nigiri (klinkt heel raar, maar werkte verbazingwekkend goed), loempiaatjes en gebakken zalm.

IMG_20170610_190525016
Inktvisringen, mijn vriend raadt ze aan.

Minder lekker vond ik het tofuzakje en eigenlijk elk toetje wat ik geprobeerd heb. Ik weet niet wat het is met Aziatische restaurants en toetjes, maar het is echt altijd een drama. De brownie was echt niet lekker, het ijs opnieuw ingevroren waardoor er allemaal ijskristallen inzaten en de gehele toetjeskaart nog inspiratielozer dan ik tijdens de handvaardigheidslessen op de middelbare school. Zo jammer, want de sushi is echt lekker. Het is echt zo weinig moeite om fatsoenlijke toetjes te serveren en zo sluit je de avond veel beter af. Daarnaast werd de apple bandit geserveerd zonder ijs, terwijl zelfs in de reclame wordt benadrukt dat dit echt veel beter is én het op het glas staat.

IMG_20170610_213323164
De inrichting

De inrichting is wel leuk, en vooral de flessen in zwart en wit die een 8 vormen vond ik een leuk detail. Je moet niet te lang focussen op de inrichting want dan vind je al snel wat schoonheidsfoutjes. Daarnaast mogen ze de keuken iets netter bijhouden, want een korte blik op het voorste deel zag er behoorlijk rommelig uit. Laatste puntje van kritiek is dat ook de ramen wel een keer gewassen mogen worden.

Kort samengevat is het eten waar het restaurant om draait goed en lekker, maar is er nog een hoop verbetering mogelijk. Naar mijn idee kan Lounge 8 nog veel beter worden als ze een paar kleine aanpassingen zouden doen en iets meer liefde en aandacht zouden besteden aan de randzaken om de sushi heen.

Liefs, Leids meisje

Geef een reactie

