Mexicaanse lasagne

Heeey!

Mijn lievelingskeukens zijn Mexicaans en Italiaans en afgelopen week zat ik te brainstormen of ik ze kon combineren in een gerecht. Al vrij snel kwam het idee van een Mexicaanse lasagne bij me op en gisteren moest mijn vriend dan ook weer het proefkonijn uithangen en zijn mening geven over mijn creatie. We vonden het beide super lekker dus probeer deze lasagne vooral een keertje uit.

IMG_20170626_201726166

Je hebt nodig voor 2 personen : 1/2 pakje lasagnebladen – 1/2 zakje oude kaas – 1 avocado – beetje citroensap – beetje zout – 1/2 bosje bosui – 200 gram (vega)gehakt – pot tomatensaus – 1 tomaat – 1 blik kidneybonen – 1 blik mais – 1 blik zwarte bonen – 1/2 theelepel paprikapoeder – bakje zure room

Stap 1 : Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de bosui in ringen en bak het gehakt rul met ongeveer 3/4de van de bosui. Verwarm intussen de tomatensaus met de mais, kidneybonen en zwarte bonen in een soeppan.

Stap 2 : Snijd de tomaten in stukken en voeg ze toe aan het gehakt. Bak dit goed door en voeg het paprikapoeder toe.

Stap 3 : Bedek de bodem van de ovenschaal met de saus en bedek met lasagnebladen. Leg hierop de helft van het gehakt – een paar eetlepels bonensaus – lasagnebladen – bonensaus – lasagnebladen – andere helft van het gehaktmengesel – bonensaus – lasagnebladen – zure room – kaas.

Stap 4 : Zet de lasagne in de oven en bak 40 minuten op 200 graden (ik doe het eerste half uur altijd zilverfolie eroverheen zodat de kaas niet aanbrand.

Stap 5 : Snijd de avocado in plakken en besprenkel met het citroensap en bestrooi met wat zout. Haal de lasagne uit de oven en serveer met de avocado en de resterende bosui.

IMG_20170626_202212916.jpg

Ik vond het echt ontzettend geslaagd, wat is jouw favoriete mix van wereldkeukens?

Liefs, Leids meisje

Geef een reactie

