Al Vesuvio

Hoi!

Deze week heb ik weer een post voor de Gemertenaren onder ons. Ik kom zelf oorspronkelijk uit het Brabantse dorp Gemert en ook daar zijn ontzettend veel leuke horecagelegenheden waar je lekker kan lunchen, dineren of borrelen. Vandaag komt Al Vesuvio aan bod, een Italiaans familierestaurant in het centrum.

Ik kom hier al sinds ik een kleine koter was en heb desondanks nooit een post geschreven over dit restaurant, na er laatst weer heerlijk gegeten te hebben besloot ik dat hier verandering in moest komen. Met Vaderdag ben ik hier met mijn familie wezen dineren en daar vertel ik jullie graag meer over.

Bij binnenkomst werden we meteen hartelijk ontvangen en mochten we plaatsnemen aan een tafeltje bij het raam. Mijn oog was eigenlijk al meteen gevallen op het maandmenu van juni, je kan dan kiezen voor 3 of 4 gangen (€20 of €23 euro) en hebt dan bij elke gang keuze uit 2 opties. De verschillende gerechtjes klonken zo lekker dat iedereen aan tafel besloot om het maandmenu te kiezen en onze keuzes werden al snel opgenomen door de bediening. Tijdens het wachten kregen we kleine zachte broodjes met kruidenboter en al vrij snel stond het eerste gerechtje op tafel.

IMG-20170618-WA0034.jpg

Als voorgerecht was er keuze uit buffelmozzarella met parmaham en gevulde champignons. Ik en mijn zusje gingen voor de laatste optie en papa en mama voor de mozzarella. Een slechte keuze was niet mogelijk, want allebei de gerechtjes vielen in de smaak. De champignons waren gevuld met een vrij sterke kaas, die de rijke smaak van de champignons mooi aanvulde. De kruiden maakte het geheel nog wat frisser en al met al was het een heerlijk gerechtje. Papa en mama waren daarnaast heel erg te spreken over de romige smaak van de mozzarella dus ook het andere gerechtje was een winnaar.

Als tussengang kon je kiezen uit een tomaten- of een uiensoep, hier hebben wij niet voor gekozen want we dachten goed vol te zitten met drie gangen (wat ook het geval bleek)

IMG-20170618-WA0036

Voor het hoofdgerecht waren de opties een pizza caprese en fusilli met garnalen en courgette, deze keer werden er drie pizza’s besteld en een keer de pasta. De pizza had een lekker knapperige bodem en was bedekt met een smaakvolle tomatensaus en lekkere kaas. Het enige wat ik hier op aan te merken heb is dat ik het persoonlijk lekkerder zou hebben gevonden als de tomaat en mozzarella ook even waren meegebakken. Ik vind gesmolten mozzarella echt to die for en met koude ingrediënten op je pizza koelt deze ook iets sneller af. Papa had de fusilli en die was ook erg lekker, het was daarnaast een mooie portie en de pasta was rijk gevuld met garnalen.

IMG-20170618-WA0035.jpg

Als toetje was er de keuze uit een kopje koffie, thee of cappuccino en een ijscoupe. Ik ging natuurlijk voor het ijs en daar had ik geen spijt van. De coupe was gevuld met een gulle hoeveelheid ijs. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hem na mijn champignons en pizza niet meer helemaal op kon, maar het was een lekkere afsluiting van het drie gangen diner. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het juli menu eruit gaat zien ;).

Het is al weer even geleden, maar ik ben ook een keer naar de Italiaanse avond geweest bij Al Vesuvio (niks over geschreven toen, foei!). Ik wil het echter toch nog even onder de aandacht brengen. 2 á 3 keer per jaar wordt deze avond waarin de Italiaanse cultuur en keuken centraal staat gehouden. Denk aan heerlijk eten, vriendelijke bediening en mooie Italiaanse live muziek. De sfeer was de avond dat ik er was ook helemaal top en ik denk dat ik zeker nog een keertje terug ga en er die keer dan wel over schrijf. Je kan op de site van Al Vesuvio inschrijven om op de hoogte te worden gehouden over de datums van de avonden, schrijf je dan snel in want het zit snel vol.

Liefs, Leids meisje

 

 

 

 

Geef een reactie

