Groenteomelet

Hoi!

Ik probeer steeds lekkere lunches te bedenken die ik op kan warmen in de magnetron bij mijn stage en vandaag heb ik weer een winnaar. Groenteomeletten zijn sowieso al helemaal top, omdat je er alle restjes in je koelkast in kunt gooien. Deze variant is daarnaast ook nog eens gezond én smaakvol, lees je mee?

IMG_20170702_141932123

Je hebt nodig voor 2 personen : 4 eieren – handje strooikaas – peper – zout – gedroogde oregano – 1 tomaat – 1 rode ui – 1/2 blik mais – handje doperwten – 1 teentje knoflook – 2 eetlepels melk

Stap 1 : Snijd de ui, tomaat en knoflook fijn en bak met olie aan in een koekenpan. Klop intussen de eieren los met de melk.

Stap 2 : Voeg de mais en doperwten toe en bak 1 minuut mee. Voeg dan het eimengsel toe en verdeel het egaal over de pan. Strooi hier peper, zout en oregano overheen.

Stap 3 : Als de bovenkant van de omelet bijna helemaal gestold is strooi je de kaas eroverheen om deze te laten smelten. Als je hele ei goed gegaard is kan je hem opeten 🙂

Smakelijk!

Liefs, Leids meisje

p.s. zet het vuur niet te hoog, mijn omelet was een beetje verbrand aan de onderkant.

 

Geef een reactie

