Hoi leuke Leidenaren!

Leiden is een stad met vele leuke terrassen en deze lijst geeft dan ook maar een paar van deze terrasjes weer. Helaas heb ik nog niet de kans gehad om elk terras in Leiden te bezoeken, maar onderstaande zaakjes zijn mijn persoonlijke favorieten. Als je een van deze zaakjes uitzoekt om op een zonnige dag lekker te gaan zitten kan ik je garanderen dat dit zeker gaat lukken. Ga echter vooral ook zelf op onderzoek uit, de Sleutelstad kent vele verborgen hoeken waar je opeens een superleuk tentje tegen kan komen. Deze adresjes zitten verspreid over de mooiste plekken van Leiden, voor ieder wat wils dus.

opop.JPG
tomatensoep en bruschetta

 

Aan de Rijn

Op de terrasboten bij de Aan de Rijn kan je heerlijk in de zon zitten en genieten van de kleine gerechtjes van de kaart. De hapjes (vergelijkbaar met grote tapas) zijn rond de 3,50 per stuk en dus perfect om lekker weg van te snoepen terwijl je van de zon geniet. Voorbeelden van de kaart zijn gebakken eitjes met ham en kaas, bitterballen, carpaccio, geitenkaassalade, gegrilde aubergine rolletjes met Parmezaan en zalm ‘en papilotte’. Ik weet in ieder geval al waar ik deze zomervakantie vertoef ;).

NIEUWE RIJN 37 2312 JG LEIDEN

83142121
Foto van de site gejat omdat die 1000x beter de sfeer weergeeft dan mijn lelijke foto’s

 Lot en de walvis

 

Deze hotspot zit aan de Haven 1 en staat bekend om zijn lekkere ontbijtjes. Met de sfeervolle haardvuurtjes is het daarnaast heel erg geschikt om lange avonden met je vrienden te hangen onder het genot van een wijntje. Volgens vriendinnen van me zijn de nacho’s ook zeker de moeite waard, ik ga ze deze vakantie uittesten en ik zal jullie laten weten wat ik ervan vond.

Haven 1, 2312 MG Leiden

leids.png

Leidsch Beleg

Leidsch Beleg is een bekende broodjeszaak waar je heel goedkoop goed gevulde broodjes kan halen. Wat veel mensen echter niet weten is dat dit zaakje ook een grote terrasboot met fijne loungebanken aan de beestenmarkt heeft liggen. Vooral smiddags is dit een leuk plekje om te zitten en deze lunchzaak verdiend dan ook zeker een plek in deze lijst.

p.s. het broodje notenbalk met oude kaas, selderij salade en walnoten van 2,95 is een aanrader.

Wat is jouw lievelingsterras in Leiden?

Liefs, Leids meisje

Geef een reactie

