Hoi!

Samen met mijn studievereniging hadden we echt een vet leuke jaarafsluiting van de feestcommissie en onderdeel hiervan was dineren bij Donatello’s. Met een pizzeria zit je altijd goed en iedereen had dan ook goede zin en behoorlijke honger toen we binnenliepen.

Donatello’s is simpel ingericht en we kregen achterin de zaak een megatafel waar we precies aanpasten met z’n allen. Donatello’s heeft een bizar grote keuze aan bijzondere pizza’s en pasta’s en ik kon dan ook echt niet kiezen wat ik zou bestellen. Gelukkig hadden meer mensen dit probleem en ik bestelde met het vriendinnetje langs me de Pizza Primavera met tomatensaus, pizzakaas, spinazie, broccoli, champignons, paprika, olijven, ijsbergsla en zure room. Daarnaast bestelden we ook de Pizza Portofino
 met tomatensaus, pizzakaas, gerookte zalm, knoflookgarnalen en gegrilde courgettes.

IMG_20170621_203143107

Bovenstaande pizza werd ook wel ‘de groentebom’ genoemd door de jongen die onze tafel verzorgde en ik snap heel goed waarom. Ik vond de pizza lekker van smaak, maar wel ietwat lastig eten. Uiteindelijk heb ik er maar een klein beetje groente afgeschept om dat nog los op te eten want ik was mezelf weer helemaal onder aan het knoeien. Deze pizza koste 7,95.

IMG_20170621_203112751

Deze beauty is mijn favoriet geworden, vooral de zalm was echt heerlijk van smaak. Als ik het mocht overdoen zou ik denk ik in mijn eentje deze hele pizza bestellen, want hij was echt genieten. Deze pizza is een euro duurder omdat hij valt onder de deluxe categorie.

IMG_20170621_203129416

De laatste pizza heb ik zelf niet geproefd, maar ik heb toch even een fotootje genomen omdat ik het idee van een Mexicaanse pizza zo leuk vond. Deze pizza valt in de categorie speciale en kost 7,95. De American bodem maakt hem nog een eurootje duurder. Ook de pasta’s en risotto’s die besteld waren zagen er ontzettend goed uit en iedereen had (voor zover ik weet) lekker gegeten.

De vriendelijkheid van de bediening wisselde een beetje per persoon, maar over het algemeen was de service prima. Ondanks het feit dat we met zo’n grote groep waren ging het uitserveren van de pizza’s en drankjes redelijk snel.

Voor lekker en smaakvol Italiaans eten ben je in Leiden bij Donatello’s dus aan het goede adres! Prijzen voor een pizza zitten rond de 8 á 9 euro, maar ze zijn echt goedbelegd dus ik vind dat de kwaliteit prijs verhouding helemaal prima is. Op Social Deal staat momenteel een actie met Donatello’s dus als je er graag wil gaan eten op korte termijn kan je daar ook nog even naar kijken.

Wat is jouw favoriete pizza?

Liefs, Leids meisje

Geef een reactie

