Hoi!

Een tijdje terug ben ik 20 geworden en heb ik heel wat repen van Tony’s gekregen, daarom leek het me een geschikt moment om de smaken van Tony’s eens te reviewen. Ik ben gek op chocolade en vind deze chocolade-test dan ook alles behalve vervelend ;). Tony Chocolonely streeft naar 100% slaafvrije chocolade en alleen daarom vind ik het al een mooi merk.

IMG_20170606_215025865
Toen ik deze foto maakte vond ik m best goed gelukt, nu denk ik daar toch anders over hahaha

Een reep van Tony’s is opgedeeld in ongelijke stukken, om de ongelijke verdeling van welvaart in de chocolade-industrie weer te geven. Een stukje heet zelfs een opengebroken slavenband als afdruk, ik vind het persoonlijk mooi dat hun missie zelfs in de vormgeving is doorgevoerd. De repen zijn verder lekker dik en makkelijk te breken.

IMG_20170608_080754456

Ik testte de all time favourite van Nederland, namelijk ‘karamel zeezout’, daarnaast probeerde ik de estafettereep ‘melk meloen framboos’,  ‘wit, framboos knettersuiker’ en drie classics namelijk ‘melk noga’, ‘melk hazelnoot’ en ‘puur amandel zeezout’.

Karamel Zeezout

Deze reep is in mijn ogen nog steeds een gouden combinatie, na de lancering van deze reep zijn er heel veel andere chocoladefabrikanten met een karamel zeezout combinatie gekomen, maar geen enkele komt naar mijn idee nog maar in de buurt van de klassieker van Tony’s. Een engeltje op je tong, anders kan ik het niet omschrijven.

Melk Meloen Framboos

Van deze reep had ik best wel hoge verwachtingen, ik ben gek op fruit en hoopte dan ook op een lekker frisse reep. Helaas viel dit toch wel een beetje tegen. Begrijp me niet verkeerd, de smaak an sich was best wel prima. Waar ik bij deze reep echter niet blij van werd was die ietwat weeïge nasmaak, ik denk dat het de meloen is. Sommige andere bloggers vonden deze nasmaak juist weer wel prettig, dus als je gek bent op meloen en framboos laat deze review je er dan zeker niet van weerhouden hem te halen. Wat ik wel leuk vond aan deze reep waren de kleine zichtbare stukjes framboos en meloen die erin zaten.

Melk Noga

Deze reep zou ik zelf niet zo snel kopen, maar heeft me blij verrast. De noga was een soort van sticky en vol van smaak. Deze reep is in 2011 als lekkerste limited edition gekozen en heeft daarmee een plekje in het vaste assortiment verworven. Volledig terecht naar mijn idee! Ik hoorde over deze reep veel vergelijkingen met de Toblerone reep en deze vergelijking viel altijd zéér positief uit voor Tony’s. Als je dus vaste koper van Toblerone bent, laat je dan eens verrassen door deze mooie reep.

Puur amandel zeezout

Naar mijn idee worden er weinig ‘creatieve’ pure repen uitgebracht door chocolademerken, maar worden vaak de melkrepen gebruikt om bijzondere smaakcombinaties op los te laten. De amandel en het zout combineren op de een of andere manier echt ontzettend goed en ik kan goed deze hele reep in een uur opeten als ik niet uit kijk. Normaal ben ik niet zo van de pure chocolade, maar de knapperige amandel in combinatie met het zeezout gaat er wel voor zorgen dat ik deze reep vaker ga kopen.

IMG_20170825_131525221.jpg

Melk hazelnoot

Dit is oprecht een van de lekkerste hazelnootrepen die ik ooit heb geproefd. De chocolade is heel zacht en geeft de noten echt de hoofdrol. De noten zijn goed verdeeld en ruimschoots aanwezig en het geheel is lekker knapperig. Een toppertje dus.

Wit framboos knettersuiker

De reep heeft een mooie roze kleur en ik had best hoge verwachtingen toen ik hem probeerde. Bij de eerste hap dacht ik hmmm, okee best wel lekker. Deze gedachte duurde ongeveer 2 seconden totdat mijn keel echt ontzettend begon te tintelen. Dit vreemde gevoel duurde echt ontzettend lang en nam de hele beleving van de chocoladereep over. De reep met knettersoep is niet iets wat ik vaker zou kopen.

Wat is jouw favoriete reep van Tony’s?

Liefs, Leids meisje

 

Geef een reactie

