Hoi!

Laatst werd ik door vriendinnetje Kheed getipt over een ‘anders dan anders’ friettent in Leiden. La Fresh is onlangs geopend en zit op een mooie locatie in de Haarlemmer. Mijn vriend en ik mochten een frietje komen proeven en daar vertel ik jullie graag meer over. Ik zal maar meteen eerlijk zijn : ik ben geen frietliefhebber. Geef mij maar een lekkere kaassouffle, dan ben ik veel gelukkiger. Vaak krijg ik buikpijn van frietjes en naar mijn mening verkopen veel friettenten eigenlijk maar ‘slappe zooi’. De friet bij La Fresh wordt vers gemaakt, dus ik was heel benieuwd of mijn smaakpapillen (en mijn buik) deze keer positiever zouden zijn. Spoiler : geen buikpijn deze keer ;).

CCO_5231

De friet zat in een puntzak en de eigenaar vertelde enthousiast over de voordelen van verse friet. Er gaat heel veel werk aan vooraf (schillen, wassen, voorbakken, koelen, afbakken), maar dan heb je ook wat. En ik moet toegeven, het smaakte erg lekker! De friet was knapperig, smaakvol, mooi van kleur en niet te vet. Ik ben in dezelfde week ook bij Sergio’s frietatelier gaan eten en hoewel zijn combinatie van saus en noten een waar kunstwerk was vond ik de frietjes van La Fresh lekkerder. Uit de verschillende sausjes die we erbij geserveerd kregen kwam voor mij een duidelijke winnaar : de zelfgemaakte warme pindasaus. De rest was ook prima, maar voor de pindasaus zou ik terugkomen.

CCO_5224

Wat ik verder leuk vind is dat je er echt fijn kan zitten en het interieur er mooi en verzorgt uitziet. De zaak is schoon, er is goed over nagedacht en er zijn stopcontacten en gratis Wi-Fi. Ik heb nooit begrepen waarom veel friettenten niet meer aandacht aan de zitgelegenheid besteden en eindelijk is er een zaak die deze opvatting deelt. Bij la Fresh kan je ook terecht voor verse broodjes, verse smoothies en een lekkere vette snack. Voor ieder wat wils dus!

Je vindt dit zaakje op de Haarlemmerstraat 48 in Leiden.

Liefs, Leids meisje

 

 

Geef een reactie

