Heey!

Afgelopen week hebben mijn vriend en ik verschillende restaurants getest in Leiden, Den Haag en Amsterdam. Dit restaurant bevindt zich in Den Haag, wat een van mijn favoriete steden is. De restaurantnaam verwijst naar het politieke hart van den Haag, maar ook in het interieur zijn verschillende leuke verwijzingen te vinden naar hetgene waar de stad den Haag zo bekend om staat. Wij aten hier een driegangendiner via social deal (een kortingssite) voor rond de 17 euro de man exclusief drankjes. De keuze was niet gigantisch, maar dat is ook logisch voor zo’n prijs. Er waren toch genoeg lekkere gerechtjes te vinden op de kaart.

Als voorgerecht kon je kiezen uit burrata met een bruschetta met tomatensalsa en gegrilde courgette (mijn keus), Wagyu carpaccio met citroen-olijfolie, Parmezaanse kaas, gerookt zout en bieslook en À la minute gerookte tonijntartaar met buikspek, avocado en schuim van kokos (Frits keus).

IMG_20170720_184709929

Het bord zag er mooi opgemaakt uit en het was een goede portie. Wat me meteen opviel en wel wat teleurstelde waren de kant en klare bruschettas. Naar mijn mening ga je naar een restaurant om verse, zelfbereide gerechten te eten en geen kant en klaar, low budget bruschetta. De courgette en de tomatensalsa zagen er dan wel weer goed uit en waren lekker op smaak gebracht. De burrata was het hoofdelement van het gerecht en zag er prachtig uit. De kern was lekker romig en ik had me ook ontzettend op deze mooie kaas verheugd. Voor de mensen die onbekend zijn met burrata : het is een soort mozzarella, maar dan met een kern van room. Wat me dan wel weer tegenviel was dat de burrata niet op smaak was gebracht, ik heb er zelf nog wat zout overheen gestrooid en toen smaakte hij goed.

IMG_20170720_184730035

Het gerechtje van mijn vriend zag er ook mooi uit, het enige wat ik wat betreft opmaak wat minder vond waren de stukjes bruin buikspek die in een cirkel rondom de tonijntartaar lag. Je ziet aan dit gerechtje wel dat er goed over nagedacht is en het kokosschuim vond ik een leuk element. Frits vond het kokosschuim juist weer minder, grappig hoe smaken kunnen verschillen. 🙂 Als hoofdgerecht besloten Frits en ik twee gerechtjes samen te delen en we bestelden een gele curry met kabeljauw, gamba’s, kokos en paksoi en een truffelravioli met paddenstoelen en Parmezaan. De truffelravioli was heerlijk vol en rijk van smaak. De portie was gul en je vertrekt na dit bordje eten zeker niet met honger weer naar huis. De hoeveelheid paddenstoelen ws ook goed en ik zou dit gerechtje zeker vaker willen eten. Frits benoemde dit gerechtje zelfs tot zijn favoriet van de avond.

IMG_20170720_191336052

Het tweede gerechtje was wat lichter en daarom mijn persoonlijke favoriet. De kabeljauw was heel mals, ik vind het normaal een wat saaie vis maar in combinatie met de curry smaakte hij heel goed. De gamba’s waren mijn favoriete element aan dit gerecht en gingen mooi samen met de rest van de ingrediënten. Ook de groenten vormden een mooie toevoeging en het totale gerecht was prachtig uitgebalanceerd. Bij de gerechtjes werden frietjes, mayonaise en een salade geserveerd. Zelf zou ik hier niet voor kiezen, omdat friet en pasta een rare combi is en friet en curry ook. Deze side dishes vond ik geen waardevolle toevoeging aan het menu.

IMG_20170720_200641909

De toetjes waren een verrassingselement aan het menu en ik had na de geslaagde hoofdgerechten vrij hoge verwachtingen. We kregen allebei een bordje met daarop als hoofdelementen een cheesecake en een bolletje ijs. Een prima en degelijke afsluiting van het menu, vooral de cheesecake was lekker van smaak en het fruit maakte het geheel wat frisser. De term verrassing vond ik wel wat verwarrend, omdat ik zelf iets originelers had verwacht. Kort samengevat waren de beide hoofdgerechten toch wel de uitschieters van de avond.

Het personeel was verder vriendelijk en we hebben een fijne avond gehad. Boek jij wel eens iets via socialdeal?

Liefs, Leids meisje

 

 

 

Geef een reactie

