Hallo leuke mensen,

Vandaag heb ik een must eat in Amsterdam voor jullie. Happyhappyjoyjoy (beetje vreemde naam, maar oké) is een restaurant waar Julius Jaspers (beroemde chef) aan mee heeft gewerkt en door alle goede dingen die ik erover had gehoord wilde ik hun menukaart graag een keertje uittesten. Ik was hier samen met Frits en we hadden al ver vantevoren gereserveerd, dit was maar goed ook want het zat er rond een uur of 7 stampvol. Bij het reserveren kan je ook kiezen in welk deel van het restaurant je wil zitten, wij kozen puur op de gok voor een hoge tafel wat een goede keus bleek te zijn. We mochten plaatsnemen in het voorste deel van het restaurant, vanwaar we een mooi zicht hadden op de mooie aankleding van de ruimte.

CCO_5394

Er kwam al snel een vriendelijke serveerster op ons af en we kregen alvast een schaaltje met dips en verrukkelijke kroepoek om van te snoepen terwijl we een keuze maakte. Je bestelt allemaal kleine gerechtjes, een soort tapas idee. Frits en ik besloten te delen en kozen als eerste voor de edamame (€3,50), vegetable tempura (€7,00), bok choy (€4,50) en de vegetable curry (€9,75) De edamame waren niet super speciaal, maar wel gewoon prima en wat we hadden verwacht toen we het bestelden.

De gele curry werd op de menukaart omschreven als ‘pikante gele curry met flespompoen, jonge mais, peultjes, chili en limoen’. Een ding is zeker, de curry was pikant. Gelukkig werd hij geserveerd met jasmijnrijst, wat een lekkere en iets mildere combinatie vormde. Het ingrediënt wat er voor mij echt uitsprong was de pompoen, die had de currysmaken goed opgenomen en was heerlijk van smaak.

CCO_5401

De vegetable tempura bestond uit groenten in een gefrituurd, luchtig beslag en maakte ons helemaal gelukkig. Ik heb al wel vaker tempura gegeten, maar deze variant was echt helemaal perfect. Van het deeg tot de groenten, zo hoort een tempura te zijn. Vooral de aubergine en champignonversie zou ik nog wel vaker willen eten en voor de 7 euro die je hiervoor neertelt krijg je een hele gulle portie. Het laatste gerechtje wat we de eerste keer besteld hadden was de bok choy, dit is gestoomde paksoi met een zwartebonensaus en chili. Ik had veel van dit gerechtje verwacht, maar was achteraf een beetje teleurgesteld. De paksoi had weinig smaak en de zwarte bonensaus was véél te weinig.

Na deze gerechtjes zaten we al aardig vol, maar om af te sluiten wilden we nog graag één gerechtje bestellen. De keus viel op de crispy garnalenballetjes (€6,50). Mijn vriend vond deze erg lekker, maar ik vond ze wat betreft textuur niet zo fijn. Als ik puur naar de smaak zou kijken zou ik wel enthousiast zijn.

 

CCO_5408
Wallen hebbende maar toch heel gelukkig

 

Bij het eten dronken we Chinese thee uit een grote theepot wat de Aziatische vibe afmaakte. Aan het eind van de avond gingen we goed gevuld en met een positief gevoel weer naar huis. Het enige minpuntje vond ik dat er iets te weinig bediening stond voor de hoeveelheid gasten. Ze waren wel vriendelijk, maar het duurde erg lang voordat ze langskwamen. Verder alleen maar complimenten. 🙂

Ik zou zeker teruggaan naar happyhappyjoyjoy en hoop dan nog meer bijzondere gerechtjes te kunnen proberen.

Liefs, Kelly

 

 

Geef een reactie

