Heey!

Samen met mijn vegetarische eetclub ‘grassprietje’ (lang verhaal) test ik leuke vega(n) restaurantjes uit. Afgelopen week waren we in Amsterdam, waar we Spirit hebben uitgeprobeerd. Bij dit restaurant kan je zelf je eten opscheppen en betaal je uiteindelijk per 100 gram. Zo kan je je portie perfect afstemmen op de hoeveelheid honger die je hebt én van alles een beetje proeven. Helemaal leuk dus.

IMG-20170822-WA0027.jpg

We zochten een rustig tafeltje in de hoek uit en liepen al snel naar het buffet om onze borden vol te scheppen. Het buffet is verdeeld in koude gerechten, warme gerechten en dessert met een apart deel voor de soepen. Bovenop het buffet stonden ook nog verschillende smaakmakers, zoals zongedroogde tomaatjes en olijven. Al snel hadden we onze borden vol geschept en konden we afrekenen bij de bar. Bij de bar kon je ook meteen je drankje halen. Ik bestelde een vanillesmoothie en rekende in totaal 15 euro af. Best wel prima! Mijn bord was best wel lelijk, dus gebruik ik die van Sara om wat verschillende gerechtjes te laten zien :

project.jpg

Hoogtepuntjes vond ik persoonlijk de quinoa-paprika salade met feta, het maiskoekje, seitan van de grill, vegan cannelloni en de salade met mango en macadamianoten. De vegansushi viel voor mij wat tegen omdat er koriander in zat (gatver), de tempura van bloemkool heb ik beter gehad en het risottoballetje was nogal klef. Maar als ik naar het totaalplaatje kijk heb ik wel heel erg lekker gegeten (ik ben zelfs nog een keer op gaan scheppen dus dat zegt wel genoeg).

IMG-20170822-WA0017
Mijn lelijke bord

Wat betreft toetjes was er ook volop keuze bij het buffet, maar ik werd meer aangetrokken tot de prachtige taarten in de vitrine bij de bar. Helaas was mijn maag het er niet helemaal mee eens dat ik nog een mega stuk gebak zou eten dus pakte ik een paar kleine toetjes van het buffet. Ook die waren lekker en vormden een goede afsluiting van een behoorlijk lekker maaltje.

Spirit in Amsterdam is absoluut een aanrader en ik weet zeker dat ik hier nog eens terugkom.

Liefs, Kelly

 

 

 

 

Geef een reactie

