Hoi!

Afgelopen week had ik behoorlijk flink geluncht en besloot ik ’s avonds iets lichters te eten. Dit soepje leek heel geschikt, maar was stiekem toch vullender dan ik dacht. En of het lekker was? Lees door šŸ˜‰

CCO_5231

Je hebt nodig voor 4/5 koppen : 8 blaadjes basilicum – 2 blokjes (groente)bouillon – 1 sjalot – handje erwten – grana padano – paar sneetjes stokbrood – 1 stengel bleekselderijĀ – potje witte bonen – handje sperziebonen – 1 kleine aardappel – 2 tenen knoflook

Stap 1 : Snijd de sjalot en bleekselderij in ringen, de aardappel in blokjes en pers de knoflook. Bak dit samen ongeveer 5 minuten zacht met wat olijfolie in een diepe soeppan.

Stap 2 : Snijd de sperziebonen in stukjes en voeg samen met de erwtjes en witte bonenĀ toe aan het groentemengsel wat al aan het bakken is. Na 1 minuut giet je hier ongeveer 1,5 liter heet water bij en voeg je de 2 blokken bouillon toe.

Stap 3 : Laat de soep ongeveer 10 minuten koken. Snijd intussen alvast het stokbrood en zet de kaas en basilicum alvast klaar. Schenk de soep in de kommen, leg er een stokbroodje op en bestrooi tot slot met kaas en basilicum.

Ik vond het gerechtje erg geslaagd dus probeer het vooral uit! Ik denk dat ik er de volgende keer wel ook nog wat plakjes courgette aan toe voeg zodat hij nog net iets gevulder is, verder was hij top.

Liefs, Kelly

 

 

Geef een reactie

